طراحی مسکات

  • طراحی مسکات
  • طراحی مسکات
  • طراحی مسکات
  • طراحی مسکات
  • طراحی مسکات
  • طراحی مسکات

طراحی مسکات
البرزمدیا
  • 0912 870 3341
  • 0935 924 4134
  • تهران وشهرستانها

  • تماس

طراحی مسکات: البرزمدیا بهترین شرکت طراحی مسکات: طراحی اختصاصی و یا انتخاب طرح از بین طرح های آماده، چاپ دیجیتال و افست، قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر نقاط ایران، نمونه کارهای بسیار و تجربه 15 سال فعالیت حرفه ای




  • طراحی مسکات
  • طراحی مسکات

طراحی مسکات

طراحی مسکات

طراحی مسکات: – شخصیتی که جهت معرفی یک برند طراحی می‌شود را مسکات می‌گویند. مثل میمون درج شده بر روی محصولات چی توز معمولاً شرکتها جهت انجام بازاریابی قوی از این ترفند استفاده می‌نمایند. از هر شخصیت جاندار و بی جانی و خیالی میتوان جهت طراحی مسکات بهره گرفت. مسکات طراحی شده به تدریج تبدیل به یک داستان برای یک برند خاص خواهد شد. با مرور زمان لوگوی منحصربه‌فرد مسکات تبدیل به طرح نوستالژی شده و مخاطبان با مشاهده‌ی طرح مسکات به یاد شرکت مورد نظر خواهند افتاد.

اگر اصول طراحی مسکات را به طور کامل رعایت کنید؛ در ماندگاری برند در ذهن مخاطبان قدم بزرگ و مهمی بر خواهید داشت. جهت طراحی یک مسکات در گام اول باید به نوع برند شرکت توجه داشته باشید مثلا شخصیت دلقک جهت معرفی لوازم خانگی مناسب نیست.از تکرار شخصیت های سایر برندها برای برند خود جدا خودداری نمایید. طرح مسکات شما باید کاملاً منحصربه‌فرد باشد.

به عبارتی دیگر کاراکتر یک موجود خیالی بوده که منشأ آن ذهنیت هنرمند است. کاراکتر کمک بزرگی در صنعت کسب‌وکار می‌کند چراکه با یک کاراکتر خاص می‌توانند محصول یا خدمتی را به مخاطبان معرفی کنند و تبلیغ به این شیوه سبب به خاطر سپرده شدن به مدت طولانی در ذهن مخاطبان می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر شرکت‌ها و ارگان‌ها بدون کاراکتر باید جهت به خاطر سپرده شدن محصول خود در ذهن مخاطب، سرمایه‌گذاری خیلی زیادی انجام دهند. کاراکترها می‌توانند در قالب حیوانات، ربات، ماشین، اسباب‌بازی و … ساخته شوند.طرح و ارائه داستان به‌واسطه‌ی کاراکتر برای محصول خاص امکان ماندگاری آن را در ذهن مخاطبان چندین برابر خواهد کرد درواقع یک کاراکتر خوب علاوه بر ظاهر جذاب و زیبا باید با محیط اطراف خود همسان شده و ارتباط حسی مناسب با محصول موردنظر برقرار کند.

مراحل اصلی جهت طراحی شخصیت مسکات؟

ابتدا متناسب با برند شرکت، شخصیت مورد نظر خود را بررسی و انتخاب نمایید. از میان کاراکترهای انسانی، حیوانی و اشیا می‌توانید شخصیت مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
دومین مرحله مشخص کردن حالات ظاهر و فیزیکی و اخلاقی کاراکتر است. در واقع باید یک داستان محکم برای کاراکتر مشخص نمایید. در گام سوم باید به پیامی که قصد انتقال به مخاطبان را دارید؛ فکر نمایید. باید نوع ارتباط را مشخص کنید و نسبت به آن داستان مسکات را منتقل نمایید. در گام آخر باید کاراکتر شما دارای یک حس باشد تا بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

نقش مسکات در ایران:

مسکات در گذشته‌ی ایران نقشی نداشت. اما امروزه ساده ترین و قویترین روش جهت بازاریابی و معرفی برندها است که نقش مهمی در ماندگاری برند در ذهن مخاطبان خواهد داشت.

مسکات قابل استفاده برای تمامی شرکتها و برندها:

هیچگونه محدودیتی جهت کاربرد مسکات نیست‌. در واقع تمام تولید کننده ها میتوانند برای محصولات خود از طراحی مسکات بهره بگیرند. در بازاریابی نیز مسکاتهای متنوعی را می‌توان طراحی نمود و انبوهی از کلمات را به سمع و نظر بیننده رساند

انواع کاراکتر ازلحاظ احساسی:

• زیبا
• زشت
• پیچیده
• ساده

انواع کاراکتر:

• کاراکتر مخالف
• کاراکتر ضعیف
• کاراکتر فرعی
• کاراکتر اصلی

قبل از طراحی کاراکتر به سؤالات زیر پاسخ دهید:

• نقش منحصربه‌فرد یا استعداد کاراکتر چه چیزی است؟
• کاراکتر چه مشکلی دارد؟
• تصویر کاراکتر از خودش چیست؟
• کاراکتر شما به چه چیزی نیازمند است؟
• کاراکتر چه چیزی را باید یاد بگیرد؟
• تصویری که دیگران باید از کاراکتر شما داشته باشند؛ چگونه است؟

اصول طراحی کاراکتر:

1. قبل از طراحی، مخاطبین یا بازار هدف خود را به‌خوبی شناسایی کنید.
2. انواع خطوط صاف، ضخیم، نرم، گرد، ناصاف، خراشیده و … را جهت توصیف کاراکتر خود و شخصیت‌پردازی به آن به‌درستی استفاده کنید. برای مثال معمولاً خطوطی که تیز، ناصاف و خراشیده هستند نشان‌دهنده کاراکتر ناآرام و نامنظم است و خطوط پررنگ نشان‌دهنده قدرت و ریتم کاراکتر است.
3. توجه به مکانی که قرار است کاراکتر در آن محیط به نمایش گذاشته شود.
4. کاراکتر را باید متمایز از سایر کاراکترهای دیگر بسازید.
5. جهت بزرگ‌تر و پررنگ نشان دادن کاراکتر از اغراق استفاده کنید. درواقع خصوصیت اغراق‌شده در تشخیص خصوصیات اصلی به مخاطبان کمک می‌کند.
6. از رنگ‌ها به‌درستی استفاده نمایید چراکه رنگ‌ها ابزار هویت بخشی، کاراکترها است. برای مثال رنگ‌های روشن مثل آبی، صورتی، سفید نمایانگر شخصیت پاک، صاف و مثبت است و رنگ زرد، قرمز و آبی می‌تواند نمایانگر قهرمان نیز باشد. نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که از رنگ‌های مختلف و متنوع به تعداد زیاد استفاده نکنید حداکثر از سه رنگ در کاراکتر خود استفاده کنید.
7. لباس کاراکتر ویژگی‌های آن را تائید خواهد کرد به‌طوری‌که اگر از لباس‌های پرزرق‌وبرق استفاده کنید نمایانگر این است که کاراکتر شما از طبقات مرفه جامعه هست.
8. ویژگی‌های سه‌بعدی و دوبعدی را در کاراکتر خود به‌خوبی بررسی و اعمال نمایید.
9. از طریق نقاشی‌های پیوسته و کمیک استریپ به کاراکتر خود هویت ببخشید.
10. در کنار کاراکتر خود از شخصیت‌های مختلف دیگر نیز استفاده کنید.

بهترین طراح در البرزمدیا

مرکز گرافیک و چاپ البرزمدیا با بهره مندی از تیم مجرب و بررسی اهداف و نقطه نظرات مشتریان و با توجه به زمینه فعالیت مشتری، طرح دلخواه شما را طراحی و اجرا خواهد نمود و همواره رضایتمندی مشتریان را در اولویت برنامه ریزی خود قرار داده است. جهت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل نمایید.


کلید واژه ها

طراحی مسکات، طراحی کاراکتر، کاراکتر انیمیشن، ساده، فانتزی، تصویرسازی، قلم نوری، انگلیسی، فارسی،حرفه ای، زیبا، انواع طراحی،قیمت، هزینه مناسب


برخی نمونه کارهای

  • نمونه طراحی آرم 01
  • نمونه طراحی آرم  02
  • نمونه طراحی آرم  03
  • نمونه طراحی آرم  04
  • نمونه طراحی آرم  05
  • نمونه طراحی آرم  06
  • نمونه طراحی آرم  07
  • نمونه طراحی آرم  08

صفحات مرتبط:

error: Content is protected !!