آشنایی با بروشورهای استاندارد
بروشورها ازجمله ابزارهای کاربردی در زمینه بازاریابی هستند که به منظور ترویج و تبلیغ اطلاعات مهم ارگانها بکار میروند. آنها میتوانند بهعنوان یک منو، اطلاعاتی از قبیل فهرست محصولات و خدمات را در خود بایگانی کند و یا بهعنوان راهنمای سفر و حوادث بکار بروند. بروشورها در سایزهای استاندارد و سفارشی عرضه میشوند. اگر میخواهید بدانید چگونه میتوان از یک بروشور به بهترین صورت در کار خود بهره برد نکات زیر را مطالعه کنید.
سایزها و فولدها:
میزان اطلاعاتی که شما قرار است در بروشور بگنجانید، سایز آن را مشخص میکند. برای کاغذ بروشور ۵ نمونه سایز استاندارد و ۵ نمونه فولد (تاه) معروف تعریف شده است که میتوانید این دو را (سایز و تاه) نسبت به همدیگر بسنجید و تلفیق کنید. با تعیین نوع تاه کردن کاغذ، یک طرح کلی از محتوای متن بدست میآید که با کمک ان میتوانید سایزی که متناسب با دیگر آیتمهای موجود در متن باشد را انتخاب کنید.
و در آخر، سایز تاه کردن کاغذ به سایز کاغذ تخت (تا نکرده)، تعداد تاه ها و جهتیابی کاغذ (افقی یا عمودی) بستگی دارد.
ما نمونههایی از بروشورهای سفید را بهعنوان بروشور استاندارد (مدل)، برای تولید طرح در اختیار شما قرار داده آیم که میتوانید آنها را دانلود کنید _ همچنین میتوانید نمونههای زیر که برای کارهای صنعتی طراحی شده است و معمولاً بروشورهای سه لایه استاندارد هستند را نیز دانلود کنید.
سایز بروشورهای تجاری:
• خدمات_ استودیوهای عکاسی مصداق خوبی برای این مورد هستند. این نمونه از بروشورها، شامل سادهترین کارها تا ویژهترین آنهاست همچنین دارای شمارههای تماس میباشد.
• پزشکی_ این مورد شامل اطلاعات آگاهیدهنده در مورد مراقبتهای بهداشتی، وضعیت پزشکی، مشکلات سلامت و کلیات کمکهای اولیه است.
• مشاور املاک _ شامل توصیف املاک تجاری و مسکونی است و اطلاعات مربوط به املاک نظیر آدرسها، مشخصات ملک و شمارههای تماس است.
• نمایشگاه تجاری _ با روی کار آمدن بروشورها، شرکتها و سازمانها فرصت ایجاد ارتباط با بینندگان بروشور را پیدا میکنند. در این میان، آنها میتوانند محصولات، خدمات و جایگاه برندشان را نسبت به دیگر رقبا به نمایش بگذارند.
• سازمان غیر انتفاعی _ این سازمانها از بروشور جهت توضیح فعالیتهایی که حمایت آن را از طریق نیکوکاران پنهانی و عموم مردم بدست آوردند، استفاده میکنند. همچنین در مورد دفاع، تاریخ و مأموریتهایی که انجام شده نیز توضیح داده میشود. از آنجایی که بعضی از کارها نیاز به بروشوری با محتوای بیشتر و سنگینتر دارند میتوان سایزهای 11” x 17 and 11” x 25.375 و یا حتی بیشتر را نیز انتخاب کنید.
• پارک های تفریحی _ پارک تفریحی به منظور آگاه کردن مردم از برنامههای خود مثل دوچرخه سواری و … ویا جذابیتهای اعمال شده در پارک، یک نیاز غیر قابل انکار به بروشور دارد.
• نقشه های کوچک _ توریستها در طول سفر خود در یک کشور نیاز به نقشه دارند تا آنها را راهنمایی کند. بروشورهای نقشهای، حاوی نام خیابانها و نقاط معروف است که معمولاً آنها را روی پیشخوان هتلها و مغازههای سوغات فروشی به نمایش میگذارند. البته نقشههایی با جزییات بیشتر نیاز به سایزهای سفارشی دارد.
نکاتی در خصوص طرح متن بروشورهای استاندارد:
ارائه یک طرح که معمولاً بدون جایگذاری متن و عکس است، در طراحی بروشور مسئله چالشبرانگیزی است. برای اینکه یک بروشور از لحاظ ظاهری بیشترین جذابیت را داشته باشد باید فضا و جایگاه آیتمهای طراحی را به حداکثر رساند.
فونتها در بروشورهای استاندارد:
• از فونتهایی استفاده کنید که بسیار خوانا هستند مثل: Garamond,Helvetica, Times new Roman, Century
• از فونت سانس سریف مثل ARIAL جهت تایپ متن در سایز کوچک یا تایپ عنوانها استفاده کنید
• از حداقل تعداد فونت استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از بیشتر از دو نمونه تایپ استفاده نکنید تا بروشور شما حالت آشفته و غیرحرفهای به خود نگیرد.
• جهت تأکید، بجای تغییر سبک فونت از حالت پررنگ /bold یا کج /italic ویا فونت با سایز بزرگتر استفاده کنید
• برای عنوانها از فونتی، بزرگتر از فونت متن استفاده کنید. اغلب، سایز فونت به اهمیت آن نوشته که قرار است تایپ شود بستگی دارد.
• از سایزی برای فونت استفاده کنید که برای بروشور شما متناسب باشد. در این راستا برآورد کنید که چه تعداد کلمه میتواند فضای متن شما را پر میکند
• از فونتی با پوینت ۱۲ برای بدنه اصلی متن، پوینت ۱۰ برای عنوان، پوینت ۱۴ _ ۲۲ برای زیر عنوان استفاده کنید. این اعداد، سایزهای پیشنهادی هستند اما شما میتوانید با توجه به چشمانداز کلی طرح خود، فونت ایده آل را انتخاب کنید.
تنظیم متن:
• اگر واقعاً نیازی به سطر بندی ندارید از درج کردن ان برای پاراگرافها اجتناب کنید.
• اراگرافهای طولانی را به سطرهایی نقطه گلوله تبدیل کنید. یک ستون بلند از متن، مردم را از خواندن آن متن منصرف میکند ولی خواندن و یادآوری اطلاعات طبقه بندی شده در قالب نکتههای کوچک راحتتر است.
• برای داشتن یک طرح تمیز و مرتب، آپشن های مربوط به تایپوگرافی را بهدرستی انتخاب کنید. (چپچین – راستچین – مرکزگرا – وسط گرا).
• آیتمهای موجود در طراحی را بهدرستی تنظیم کنید. (عنوانها، عکسها، متن).
• اندکی فضا خالی به طراحی خود اختصاص دهید. بخاطر داشته باشید این فضای سفید، جلوهای متعادل و موزون به محتوای متن میبخشد و کمک میکند متن بهتر خوانده شود.
• قبل از ارائه بروشور، نظر یکی از دوستان خود را راجع به خوانایی متن و طراحی کلی جویا شوید. این نکته میتواند بسیار کمککننده باشد.
• اگر شما به سایزی جز سایز استاندار برای بروشور خود احتیاج دارید، پرینت آنلاین بروشورهای سفارشی با سایز 11” x 17” برای چاپ دیجیتالی و 27” x 39” برای چاپ افست در اختیار قرار میدهد.
منبع: strategicfactoryblog.com
ترجمه: البرزمدیا
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت، پیگرد قانونی دارد!
کلید واژه ها
آشنایی با بروشورهای استاندارد، طراحی بروشور، فونتها در بروشورهای استاندارد، سایز بروشورهای تجاری، سایزها و فولدها بروشور
سایر خدمات:
- ساخت تیزر تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام
- ثبت برند و لوگو در شیراز
- مدیریت پیج اینستاگرام قم
- مدیریت پیج اینستاگرام بندرعباس
- طراحی جعبه دستمال کاغذی
- طراحی و چاپ جعبه
- کارت ویزیت شیشه ای
- طراحی لایت باکس نمایشگاهی
- طراحی چاپ کاتالوگ محصولات
- طراحی کاتالوگ پوشاک و لباس
- ثبت برند و لوگو در تهران
- طراحی بروشور حرفه ای
- طراحی کاتالوگ رستوران
- طراحی سایت برای سالن زیبایی
- طراحی و چاپ بسته بندی
- مدیریت پیج اینستاگرام اصفهان
- چاپ لیبل و برچسب مواد غذایی
- مدیریت پیج اینستاگرام تهران
- طراحی حرفه ای کارت ویزیت
- مدیریت پیج اینستاگرام کرمانشاه
- ثبت برند و لوگو در قشم
- خرید فالور اینستاگرام
- طراحی پوستر صنعتی
- طراحی سایت
- طراحی شخصیت کارتونی، انیمه
- طراحی پوستر کشاورزی
- ساخت تیزر تبلیغاتی تبریک سال نو
- طراحی مسکات
- ثبت برند و لوگو در اصفهان
- طراحی کاتالوگ هنری
- طراحی کاتالوگ جواهرات
- مدیریت پیج اینستاگرام اهواز
- مدیریت پیج اینستاگرام تبریز
- طراحی استند نمایشگاهی
- طراحی و چاپ مهر شرکت
- طراحی و چاپ پاکت اداری
- طراحی و چاپ تراکت
- طراحی ست اداری حرفه ای
- طراحی و چاپ کارت ویزیت سالن زیبایی
- مدیریت پیج اینستاگرام مشهد
- چاپ حرفه ای کارت ویزیت
- بازگردانی پیچ اینستاگرام
- طراحی پوستر معماری
- طراحی لوگو
- طراحی جعبه شیرینی
- سفارش تولید محتوا با قیمت مناسب
- طراحی سربرگ الکترونیکی
- طراحی کاتالوگ دیجیتال
- طراحی جعبه کفش
- طراحی کاراکتر
- طراحی کاتالوگ حرفه ای
- مدیریت پیج اینستاگرام همدان
- ثبت برند و لوگو در مشهد
- طراحی کاتالوگ دکوراسیون داخلی
- مدیریت پیج اینستاگرام کرج
- طراحی و چاپ پوستر
- طراحی و چاپ جعبه چای
- ثبت برند و لوگو در کرج
- طراحی تراکت سالن زیبایی
- طراحی بنر نمایشگاهی
- ثبت برند و لوگو در کیش
- طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی
- ساخت مجله الکترونیکی
- طراحی و چاپ جعبه پیتزا
- چاپ بروشور تبلیغاتی
- ساخت تیزر تبلیغاتی
- طراحی پوستر پزشکی
- طراحی لوگو سالن زیبایی
- مدیریت پیج اینستاگرام رشت
- چاپ ست اداری اختصاصی
- طراحی و چاپ بیلبورد
- طراحی و چاپ پوستر کاغذ دیواری
- مدیریت پیج اینستاگرام شیراز
- طراحی کاتالوگ مبل و مبلمان
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت
- طراحی لیبل و برچسب مواد غذایی
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در قشم
- طراحی کاتالوگ فروش فوری
- مدیریت پیچ اینستاگرام
- طراحی کاتالوگ پارچه
- چاپ کاتالوگ
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در کیش
صفحات مرتبط:
- بسته بندی مواد غذایی
- 25 روش برای طراحی یک پوستر زیبا
- داستان لوگوی اپل
- چگونه از تضاد در طراحی گرافیک استفاده کنیم؟
- داستان لوگوی استارباکس
- 10 اصل مهم در طراحی تراکت
- 10 نکته کارآمد برای طراحی یک پوستر عالی
- داستان لوگوی گوگل
- آیا شما میخواهید طراح بستهبندی شويد؟
- سایز یا ابعاد ست اداری
- داستان لوگوی بنز
- سیزده نکته تاثیرگذار در فروش توسط کاتالوگ محصولات
- ابعاد، اندازه و سایزهای استاندارد تراکت تبلیغاتی
- اهمیت ست اداری در تجارت
- داستان لوگوی ماک
- داستان لوگوی المپیک
- نه (9) نکته اصولی در طراحی بیلبورد
- چطور با هوش مصنوعی لوگو بسازیم؟
- لوگوتایپ چیست؟
- نمونه کاتالوگ خلاقانه برای ایده گرفتن
- نمونه بروشور خلاقانه برای ایده گرفتن-سری دوم
- 10 نکته کلیدی در طراحی کاتالوگ
- 8 اصل اساسی در طراحی بستهبندی که تأثیر مستقیم بر فروش کالا دارد
- داستان لوگوی برند پپسی (Pepsi)
- اصول طراحی رابط کاربری ui ux
- سایز یا ابعاد کاتالوگ
- داستان لوگوی ریباک Reebok
- داستان لوگوی سیستم عامل مک او اس
- معرفی انواع لوگو
- 2022 داستان لوگوی جام جهانی قطر
- نرم افزار طراحی لوگو
- داستان لوگوی نوتلا (Nutella)
- آیا لوگو فعلی شما استاندارد می باشد!؟
- نرم افزار طراحی تراکت و پوستر
- داستان لوگو جگوار (Jaguar)
- اصول طراحی لوگو
- نمونه ست اداری برای ایده گرفتن-سری اول
- اهمیت کاتالوگ به عنوان ابزار فروش و بازاریابی
- داستان لوگوی ورساچه
- داستان لوگوی بی تی اس BTS
- داستان لوگوی لاگوست
- ابعاد و سایزهای استاندارد پوستر
- بسته بندی پوشاک
- نرم افزار طراحی بنر و بیلبورد
- سایز یا ابعاد بروشور
- روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
- داستان لوگوی پوما
- راهنمای اصول و نکات انتخاب اسم برند
- نکاتی که قبل از طراحی ملزومات باید در نظر گرفت؟
- آشنایی با بروشورهای استاندارد
- 6 قانون اساسی طراحی بستهبندی كه روی قفسه میدرخشد
- ست اداری چیست و شامل چیست؟
- نرم افزار طراحی بروشور و کاتالوگ
- داستان لوگوی بوندسلیگا
- داستان لوگوی KFC
- داستان لوگوی مایکروسافت
- ویژگی های یک لوگوی حرفه ای
- داستان لوگوی اینستاگرام
- نرم افزار طراحی ست اداری
- داستان لوگوی استقلال
- داستان لوگوی رد بول
- داستان لوگوی کلوین کلاین
- 7 نکته ضروری در طراحی لوگو
- شش نکته برای طراحی بروشور سه لت
- داستان لوگوی مک دونالد McDonald
- داستان لوگوی نایک
- داستان لوگوی آدیداس
- نمونه ست اداری The Argonaut Hotel برای ایده گرفتن