10 اصول طراحی تراکت |اصل مهم در طراحی تراکت
10 اصول طراحی تراکت |اصل مهم در طراحی تراکت
با بکارگیری اصول طراحی تراکت، تراکت چاپ شده شما متمایز خواهد شد
تراکتها روشی ایده آل جهت تبلیغ کار شماست و در بازاریابی کار شما نقش عمدهای دارند. مهم این نیست که کار شما چقدر کوچک و یا بزرگ باشد بلکه مهم این است که مشتری دقیقاً همان پیامی که مدنظر شماست را دریافت کند. خیلی مهم است که تراکت بهاندازه کافی چشمگیر و جذاب باشد که نظر مشتری را به خود جلب کند.
جهت کمک کردن به شما در این امر ما 10 نکته در خصوص طراحی تراکت به شما ارائه میکنیم
1-تصاویر و شکلها
یکی از اصول مهم طراحی تراکت این است که تصاویر تأثیر فوقالعادهای در طراحی تراکت دارند مخصوصاً اگر شما قصد دارید با این روش، محصولات خود را معرفی و تبلیغ کنید. استفاده از تصاویر باکیفیت و شکلهای قابلتوجه، اثربخشی شکلهای دیگر و همچنین برندتان را تکمیل میکند و به شما این اطمینان را میدهد که تراکت شما به حد کافی جذاب و گیراست. بهعلاوه، اگر انتظار دارید که مردم تراکت شمارا بردارند و بخوانند پس استفاده از تصاویر و شکلهای باکیفیت بسیار ضروری است.
2-عنوان / تیتر
یک عنوان خوب، باید بتواند نظر مشتری را به خود جلب کند. ازآنجاییکه عنوان یک تراکت، یکی از اولین مواردی است که چشم مشتری به آن میخورد پس زمان کافی برای فکر کردن بهعنوان یا تیتر تراکت اختصاص دهید. عنوان باید کوتاه و حاوی موضوع اصلی باشد بهطوریکه بتواند مشتری را از محتوای تراکت آگاه کند، این دقیقاً همانجایی است که میتوانید هدف اصلی خود که همان پیشنهاد فروش است را عملی کنید.
3-مشخص کردن نکات اصلی و مزیتها
بزرگترین نکته هر تراکت، تبلیغ و آگاهی دادن است. باید توجه کرد که از آنها تنها میتوان در یک سری زمینههای خاص استفاده کرد مثل معرفی محصولات موجود یا جدید، فروشها، سرویسها، رویدادها یا جشنوارههایی که بهزودی برگزار خواهد شد. با استفاده از تراکت میتوان مزیت استفاده از کالایی که در تلاش برای فروش آن هستید را تبلیغ و بیان کنید. شما باید دلایلی را ارائه دهید که مشتری قانع شود از میان محصولات دیگر، محصول شمارا برگزید. دقت کنید که این کار را بهسادگی انجام دهید و بگیرید فقط نکات اصلی را در نظر بگیرید.
4-بکار بردن فونت خوانا
در استفاده از فونت نیازی به خلاق بودن نیست فقط مهم این است که مردم بتوانند آن را بخوانند پس حتماً برای چاپ از فونت ایده آل استفاده کنید و استفاده از سایزها و استایل های مختلف را، محدود کنید. هنگام چاپ از بیشتر از دو نمونه فونت استفاده نکنید یکی برای عنوان و دیگری برای متن اصلی.
5-استفاده از یک متن ساده – هر چه کوتاهتر، بهتر
یکی از اصول مهم طراحی تراکت این است که هرچقدر متن بکار رفته کوتاهتر باشد بهتر است، در اینجا نیز همین اصل کارآمد است. با ارائه اطلاعات اضافی فقط ظاهر کار خود را آشفته خواهید کرد. پس اجازه دهید که تصاویر، متن و عنوان خود سخن بگویند. درواقع اختصار بهترین عملکرد است
6-ویرایش:
غلطهای املایی و دستوری در تراکت غیرقابلجبران است. حتماً ریزبهریز طراحی خود را ویرایش کنید و قبل از چاپ از شخصی بخواهید آن را بخواند و مطمئن شوید که میتواند آن را بهطور واضح بخواند و پیام آن را دریافت کند. اگر سعی در تبلیغ فروش و یا فهرستی از کالاها دارید مطمئن شوید که قیمتها و تاریخهای درجشده در تراکت صحیح ذکرشده.
7-نظرخواهی از مشتری:
میتوانید در انتها تراکت یک سند و یا روی تراکت یک کد تبلیغاتی درج کنید. این مورد به شما اجازه میدهد که میزان اثرگذاری تراکت درفروش جدیدتان را اندازه بگیرید.
8-همطراز کردن محتوا و متن:
استفاده از فونت صحیح و طرحبندی ساده، اثر قابلتوجهی در بهتر فهمیدن تراکت دارد. اغلب ما عادت به خواندن از چپ به راست و از بالا به پایین داریم پس هنگام طرحبندی تراکت این موضوع را در نظر بگیرید.
9-چاپ نهایی:
کیفیت چاپ بهاندازه موارد دیگر، در خلق یک تراکت مهم است. استفاده از روکش گلاسه و لمینت و یا صفحات براق میتواند بهعنوان ویترینی برای نمایشی کالای شما و یا خدمتتان عمل کند.
10-تا کردن تراکت:
و در آخر باید به اثر تا کردن تراکت توجه کرد. تا کردن دولایه، سه لایه و چهار لایه اثرگذاری تراکت را چند برابر میکند
منبع: digitalprinting.co.uk
ترجمه: البرزمدیا
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت، پیگرد قانونی دارد!
کلید واژه ها
10 اصل مهم در طراحی تراکت، اصول کاربردی طراحی تراکت، اصول طراحی تراکت، اصول طراحی تراکت تبلیغاتی، نکات طراحی تراکت، نکات طراحی تراکت تبلیغاتی
سایر خدمات:
- طراحی سایت
- طراحی لایت باکس نمایشگاهی
- طراحی پوستر کشاورزی
- طراحی کاتالوگ دکوراسیون داخلی
- چاپ لیبل و برچسب مواد غذایی
- مدیریت پیج اینستاگرام همدان
- طراحی و چاپ جعبه
- بازگردانی پیچ اینستاگرام
- طراحی و چاپ بسته بندی
- ثبت برند و لوگو در قشم
- مدیریت پیچ اینستاگرام
- ثبت برند و لوگو در شیراز
- طراحی و چاپ کارت ویزیت سالن زیبایی
- مدیریت پیج اینستاگرام تهران
- مدیریت پیج اینستاگرام کرج
- کارت ویزیت شیشه ای
- ساخت مجله الکترونیکی
- مدیریت پیج اینستاگرام کرمانشاه
- طراحی سربرگ الکترونیکی
- طراحی کاتالوگ مبل و مبلمان
- مدیریت پیج اینستاگرام تبریز
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت
- طراحی سایت برای سالن زیبایی
- طراحی جعبه دستمال کاغذی
- طراحی و چاپ تراکت
- طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی
- طراحی حرفه ای کارت ویزیت
- طراحی جعبه کفش
- طراحی شخصیت کارتونی، انیمه
- مدیریت پیج اینستاگرام اصفهان
- مدیریت پیج اینستاگرام شیراز
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در کیش
- طراحی و چاپ پوستر کاغذ دیواری
- طراحی و چاپ جعبه پیتزا
- طراحی پوستر معماری
- ثبت برند و لوگو در اصفهان
- طراحی مسکات
- مدیریت پیج اینستاگرام مشهد
- طراحی کاتالوگ حرفه ای
- طراحی لیبل و برچسب مواد غذایی
- طراحی کاتالوگ پوشاک و لباس
- ثبت برند و لوگو در مشهد
- مدیریت پیج اینستاگرام اهواز
- طراحی کاتالوگ فروش فوری
- سفارش تولید محتوا با قیمت مناسب
- طراحی کاتالوگ هنری
- چاپ کاتالوگ
- مدیریت پیج اینستاگرام بندرعباس
- طراحی استند نمایشگاهی
- چاپ حرفه ای کارت ویزیت
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در قشم
- طراحی پوستر صنعتی
- طراحی کاتالوگ پارچه
- طراحی کاتالوگ رستوران
- ساخت تیزر تبلیغاتی
- مدیریت پیج اینستاگرام قم
- ثبت برند و لوگو در تهران
- طراحی کاتالوگ جواهرات
- طراحی بنر نمایشگاهی
- طراحی بروشور حرفه ای
- طراحی و چاپ جعبه چای
- طراحی و چاپ مهر شرکت
- طراحی کاراکتر
- طراحی تراکت سالن زیبایی
- طراحی و چاپ پوستر
- طراحی پوستر پزشکی
- طراحی کاتالوگ دیجیتال
- طراحی ست اداری حرفه ای
- مدیریت پیج اینستاگرام رشت
- طراحی و چاپ پاکت اداری
- خرید فالور اینستاگرام
- ثبت برند و لوگو در کرج
- ساخت تیزر تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام
- طراحی جعبه شیرینی
- طراحی و چاپ بیلبورد
- طراحی چاپ کاتالوگ محصولات
- ثبت برند و لوگو در کیش
- چاپ بروشور تبلیغاتی
- چاپ ست اداری اختصاصی
- طراحی لوگو سالن زیبایی
- طراحی لوگو
- ساخت تیزر تبلیغاتی تبریک سال نو
صفحات مرتبط:
- داستان لوگوی مایکروسافت
- نمونه کاتالوگ خلاقانه برای ایده گرفتن
- داستان لوگوی بی تی اس BTS
- ابعاد، اندازه و سایزهای استاندارد تراکت تبلیغاتی
- معرفی انواع لوگو
- نه (9) نکته اصولی در طراحی بیلبورد
- نمونه ست اداری برای ایده گرفتن-سری اول
- چطور با هوش مصنوعی لوگو بسازیم؟
- 10 اصل مهم در طراحی تراکت
- داستان لوگوی برند پپسی (Pepsi)
- نرم افزار طراحی بروشور و کاتالوگ
- سایز یا ابعاد ست اداری
- 25 روش برای طراحی یک پوستر زیبا
- 10 نکته کلیدی در طراحی کاتالوگ
- 8 اصل اساسی در طراحی بستهبندی که تأثیر مستقیم بر فروش کالا دارد
- راهنمای اصول و نکات انتخاب اسم برند
- لوگوتایپ چیست؟
- 2022 داستان لوگوی جام جهانی قطر
- آیا شما میخواهید طراح بستهبندی شويد؟
- داستان لوگوی ورساچه
- داستان لوگوی ریباک Reebok
- داستان لوگوی اینستاگرام
- داستان لوگوی کلوین کلاین
- داستان لوگوی سیستم عامل مک او اس
- اصول طراحی رابط کاربری ui ux
- نرم افزار طراحی بنر و بیلبورد
- آیا لوگو فعلی شما استاندارد می باشد!؟
- ست اداری چیست و شامل چیست؟
- بسته بندی پوشاک
- نرم افزار طراحی تراکت و پوستر
- اصول طراحی لوگو
- سایز یا ابعاد بروشور
- داستان لوگوی نوتلا (Nutella)
- نمونه ست اداری The Argonaut Hotel برای ایده گرفتن
- داستان لوگوی استقلال
- داستان لوگوی KFC
- داستان لوگوی المپیک
- داستان لوگوی بنز
- داستان لوگوی گوگل
- نرم افزار طراحی ست اداری
- شش نکته برای طراحی بروشور سه لت
- داستان لوگوی مک دونالد McDonald
- نرم افزار طراحی لوگو
- داستان لوگوی نایک
- داستان لوگوی استارباکس
- داستان لوگوی پوما
- داستان لوگوی بوندسلیگا
- داستان لوگوی ماک
- ابعاد و سایزهای استاندارد پوستر
- داستان لوگوی اپل
- اهمیت ست اداری در تجارت
- سایز یا ابعاد کاتالوگ
- ویژگی های یک لوگوی حرفه ای
- نکاتی که قبل از طراحی ملزومات باید در نظر گرفت؟
- داستان لوگو جگوار (Jaguar)
- بسته بندی مواد غذایی
- داستان لوگوی لاگوست
- سیزده نکته تاثیرگذار در فروش توسط کاتالوگ محصولات
- اهمیت کاتالوگ به عنوان ابزار فروش و بازاریابی
- 7 نکته ضروری در طراحی لوگو
- نمونه بروشور خلاقانه برای ایده گرفتن-سری دوم
- روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
- آشنایی با بروشورهای استاندارد
- 6 قانون اساسی طراحی بستهبندی كه روی قفسه میدرخشد
- داستان لوگوی آدیداس
- چگونه از تضاد در طراحی گرافیک استفاده کنیم؟
- داستان لوگوی رد بول
- 10 نکته کارآمد برای طراحی یک پوستر عالی