روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
روانشناسی رنگ در طراحی لوگو – در حالی که عناصر گرافیکی مختلفی برای طراحی لوگو مورد نیاز است، رنگ تاکنون یکی از اصلیترین موارد برای انتقال معنای لوگوی شما است. رنگ آنقدر قدرتمند است که میتواند بر تفکر، واکنش و تحریک هورمونهای بدن تأثیر بگذارد. این مجموعه دارای معانی مختلفی است که در جهان طبیعی نمایان میشود، همچنین در فرهنگهای متنوع در سراسر جهان، یک فرد از معانی رنگها میتوانید مقالههای زیادی بنویسید، رنگ در روانشناسی انسان تأثیرات ژرف و عمیقتری دارد؛
بنابراین، طراحان میتوانند از تنوع و ترکیب آن در طرحهای خود بهرهمند شوند؛ و بنابراین، در اینجا معانی اساسی رنگ برای درک و تقویت مهارت فردی بهعنوان طراح لوگو آورده شده است: طراحی طیف رنگی لوگو و راهنمای احساسات
اگر به برندهای محبوب و مطرح جهان نگاهی بیندازید متوجه میشوید که آنها چگونه از رنگها در طراحیهای آرم خود استفاده میکنند. به چوبهای سنگین روی رنگ آبی و قرمز توجه کنید؟ در ادامه میتوانید مطالب سودمندی بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه با درک روانشناسی و معنای رنگها، یکرنگ مناسب برای طراحی لوگو یا مارک خود انتخاب کنید.
نقش روانشناسی رنگها در طراحی لوگو / آرم
روانشناسی رنگ قرمز:
رنک قرمز از بیپرواترین و گرمترین رنگ از همه طرحهای رنگی مشهور و محبوبترین در میان برونگراها و مخصوصاً مردان است و به همان اندازه آتش و خون گرم است. سرخی و فریاد از سر شور و اشتیاق، انرژی، عشق، میل و عزم راسخ را القا میکند. به همین دلیل است که بسیاری از کشورها این رنگ را در پرچمهای خود گنجاندهاند. بهعنوان یک تأثیر در بدن انسان، قرمز باعث افزایش متابولیسم انسان، افزایش فشارخون، افزایش اشتها و افزایش تنفس میشود. اگر بخواهید توجه مردم را جلب کنید، مطمئناً از رنگ قرمز استفاده کنید، به همین دلیل است که دکمههای اکنون این را بخرید «یا» اینجا را کلیک کنید همگی قرمزرنگاند و در تمام اینترنت دکمههای قرمزرنگ به چشم میخورد.
معنای رنگ زرد در طراحی لوگو
روانشناسی رنگی رنگ آبی:
رنگ اقیانوس و آسمان. رنگی آرامشبخش که قلب شما را با آرامش، آزادی، شهود، تخیل نوازش میدهد. همچنین به ما الهام میدهد تا وفادار، صادق، با اعتمادبهنفس و باهوش باشیم – به همین دلیل رنگ کاملاً شرکتی است. آبی قطعاً آرامش را در بدن ایجاد میکند زیرا کندی متابولیسم انسان را کاهش میدهد. بااینحال، هنوز هم میتواند پویا باشد. بهعنوانمثال، آبی روشن میتواند تأثیر چشمگیری در طراحی آرم شما بگذارد، در حالی که آبی تیره شما را به سمت مالیخولی، خود محوری یا منفی گرایی میکشاند.
روانشناسی رنگ سبز در طراحی لوگو:
بهطورکلی برای شروع یک زندگی سرشار از نشاط و شادابی و فضای زندگی سبز بهترین گزینه است. رنگ سبز همچنین دوست دار خانواده، رنگ موردعلاقه طبیعت است – اگرچه طبیعت رنگ موردعلاقه خود را دارد. همراه با فصل بهار، نمادی از زندگی، آغازهای جدید، ایمنی، باروری و محیط زیست است. سبز همچنین نمادی از وضعیت پول، بانکداری، جاهطلبی و ثروت است. اغلب اوقات، رنگ سبز نشانگر عدم تجربه و رشد مداوم است. هرچند، چه از نظر جسمی و چه از نظر عاطفی، غیرقابل انکار به نظر میرسد برای ما اثرات درمانی دارد و شناختهشده است که دارای اثر تسکین دهنده بینایی انسان است. از آنجا که تسلط بر دنیای طبیعی، سبز فضای زیادی را در طیف چشم انسان میگیرد؛ بنابراین، این یک پس زمینه ایده آل برای هر نوع طراحی است زیرا در هر مکانی قابل مشاهده است.
روانشناسی رنگی سیاه و سفید:
رنگ سیاه به یک طرح طراحی خلاقیت و رمز و راز را میافزاید، آن را به سایهای بروی دیوار و استفاده از یک فضای مفرط مانند فضای بسیار غمانگیز بهعنوان سایهها، عدم وجود رنگها تبدیل میکنند؛ اما به شما احساس پوچی نمیدهد، بلکه سیاهی قدرت، اقتدار، پختگی و ظرافت را نشان میدهد – حتی مرگ، شر و پرخاشگری. این یکرنگ شرکتی است: یک شهرت معتبر که هست. این رنگ اعتمادبهنفس را افزایش میدهد و بسیاری از امکانات و همچنین القاء احساسات مرتبط با پوچی را از بین میبرد؛ بنابراین، اگر میخواهید به طراحی لوگوی خود هوای رمز و راز و قدرت بدهید، پس میتوانید روی رنگ مشکی حساب کنید، فقط در طراحی لوگو خود مطمئن باشید یا ممکن است بهعنوان یک چیز منفی پیش بیاید.
معنای رنگ قهوهای در طراحی لوگو:
قهوهای رنگ و لعاب اضافه کردن اعتماد است، رنگ قهوهای روشن میتواند حس اعتماد، قابلیت اطمینان و وحدت را به طراحی شما بیفزاید. این رنگ میتواند یک طرح را متعادل کند و همچنین باعث آرامش شما شود. همچنین دارای تنهای خاکی است که به طبیعت باز میگردد.
ترکیبی از زرد و قرمز – و همچنین برای ما بهعنوان میوه شیرین و ترش به همین نام آشنا است. اگرچه، انتظار میرود در این رنگ ترکیبی از معانی قرمز و زرد باشد، اما بهعنوان سمبل خلاقیت و نشاط ظاهر میشود و اغلب با پاییز و برداشت همراه است. این انرژی عاطفی دلسوزی، گرمی و اشتیاق، خوشبختی و درک را تشویق میکند. همچنین اگر زندگی شما را با ناامیدی و دلهرهها بمباران کند، این رنگ برای شماست. مطالعات نشان دادهاند که پرتقال دلیل گرسنگی را تحریک میکند که چرا رستورانها از این رنگ حمایت میکنند – احساس فعالیت را افزایش میدهد، فعالیت ذهنی را افزایش میدهد، اکسیژن مغزی را تقویت میکند و غیره؛ بنابراین، در طراحیهای آرم بسیار قابل مشاهده است – مانند اینکه قرمز چگونه یک ظاهر چشمگیر را در اینجا فریاد میزند.
خلاصه:
در نظر داشته باشید که معنی یکرنگ در کشورها و فرهنگهای مختلف متفاوت است. معنای که شما ممکن است در مورد قرمز بدانید کاملاً یک برداشت متفاوت در نقاط مختلف جهان است. همچنین سایهها، رنگهای مختلف و رنگهای مختلف معنی آن را تغییر میدهد؛ بنابراین بهتر است در طراحی آرم خود برای مشتری خود دقت کنید که از کدام رنگی استفاده کنید.
کلید واژه ها
روانشناسی رنگ در طراحی لوگو، روانشناسی رنگ در طراحی آرم، روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو، معانی رنگ ها، بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو، اهمیت رنگ در لوگو، رنگ آمیزی لوگو، سفید، سیاه، مشکی، طلایی، قرمز، آبی، نارنجی، سبز، صورتی، طوسی، خاکستری، زرد، بنفش، قهوه ای، نقره ای، سورمه ای
سایر خدمات:
- طراحی شخصیت کارتونی، انیمه
- ساخت تیزر تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام
- طراحی کاتالوگ فروش فوری
- طراحی کاتالوگ رستوران
- مدیریت پیج اینستاگرام قم
- ثبت برند و لوگو در تهران
- مدیریت پیج اینستاگرام بندرعباس
- طراحی جعبه کفش
- خرید فالور اینستاگرام
- طراحی کاتالوگ هنری
- مدیریت پیج اینستاگرام اهواز
- مدیریت پیج اینستاگرام تهران
- مدیریت پیچ اینستاگرام
- طراحی حرفه ای کارت ویزیت
- مدیریت پیج اینستاگرام تبریز
- ساخت تیزر تبلیغاتی
- طراحی کاتالوگ مبل و مبلمان
- طراحی پوستر صنعتی
- طراحی لیبل و برچسب مواد غذایی
- طراحی و چاپ پوستر
- طراحی جعبه دستمال کاغذی
- طراحی پوستر کشاورزی
- ثبت برند و لوگو در قشم
- چاپ لیبل و برچسب مواد غذایی
- ثبت برند و لوگو در مشهد
- ساخت مجله الکترونیکی
- طراحی و چاپ مهر شرکت
- طراحی و چاپ پاکت اداری
- طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی
- طراحی مسکات
- ثبت برند و لوگو در کرج
- چاپ ست اداری اختصاصی
- طراحی ست اداری حرفه ای
- ثبت برند و لوگو در شیراز
- چاپ بروشور تبلیغاتی
- طراحی سایت
- طراحی چاپ کاتالوگ محصولات
- طراحی استند نمایشگاهی
- طراحی و چاپ پوستر کاغذ دیواری
- طراحی جعبه شیرینی
- طراحی و چاپ بیلبورد
- طراحی و چاپ بسته بندی
- مدیریت پیج اینستاگرام شیراز
- مدیریت پیج اینستاگرام مشهد
- طراحی بروشور حرفه ای
- مدیریت پیج اینستاگرام رشت
- طراحی و چاپ جعبه پیتزا
- طراحی بنر نمایشگاهی
- طراحی لایت باکس نمایشگاهی
- مدیریت پیج اینستاگرام اصفهان
- طراحی سربرگ الکترونیکی
- طراحی سایت برای سالن زیبایی
- طراحی کاراکتر
- ساخت تیزر تبلیغاتی تبریک سال نو
- طراحی کاتالوگ دیجیتال
- طراحی کاتالوگ حرفه ای
- چاپ کاتالوگ
- طراحی و چاپ جعبه چای
- طراحی و چاپ جعبه
- ثبت برند و لوگو در اصفهان
- طراحی پوستر پزشکی
- طراحی کاتالوگ پوشاک و لباس
- کارت ویزیت شیشه ای
- ثبت برند و لوگو در کیش
- طراحی پوستر معماری
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت
- مدیریت پیج اینستاگرام کرمانشاه
- طراحی تراکت سالن زیبایی
- طراحی کاتالوگ جواهرات
- مدیریت پیج اینستاگرام کرج
- بازگردانی پیچ اینستاگرام
- چاپ حرفه ای کارت ویزیت
- مدیریت پیج اینستاگرام همدان
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در قشم
- سفارش تولید محتوا با قیمت مناسب
- طراحی کاتالوگ دکوراسیون داخلی
- طراحی و چاپ کارت ویزیت سالن زیبایی
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در کیش
- طراحی لوگو
- طراحی لوگو سالن زیبایی
- طراحی و چاپ تراکت
- طراحی کاتالوگ پارچه
صفحات مرتبط:
- داستان لوگوی ماک
- نرم افزار طراحی ست اداری
- داستان لوگوی مایکروسافت
- 6 قانون اساسی طراحی بستهبندی كه روی قفسه میدرخشد
- داستان لوگو جگوار (Jaguar)
- داستان لوگوی اپل
- بسته بندی پوشاک
- داستان لوگوی بی تی اس BTS
- نرم افزار طراحی بنر و بیلبورد
- 10 نکته کارآمد برای طراحی یک پوستر عالی
- 25 روش برای طراحی یک پوستر زیبا
- اهمیت کاتالوگ به عنوان ابزار فروش و بازاریابی
- داستان لوگوی مک دونالد McDonald
- داستان لوگوی نایک
- داستان لوگوی پوما
- آیا شما میخواهید طراح بستهبندی شويد؟
- لوگوتایپ چیست؟
- 7 نکته ضروری در طراحی لوگو
- معرفی انواع لوگو
- آیا لوگو فعلی شما استاندارد می باشد!؟
- داستان لوگوی لاگوست
- بسته بندی مواد غذایی
- داستان لوگوی آدیداس
- داستان لوگوی نوتلا (Nutella)
- نکاتی که قبل از طراحی ملزومات باید در نظر گرفت؟
- چطور با هوش مصنوعی لوگو بسازیم؟
- داستان لوگوی بوندسلیگا
- داستان لوگوی برند پپسی (Pepsi)
- داستان لوگوی المپیک
- داستان لوگوی ورساچه
- سایز یا ابعاد ست اداری
- سایز یا ابعاد کاتالوگ
- نرم افزار طراحی بروشور و کاتالوگ
- اهمیت ست اداری در تجارت
- ابعاد و سایزهای استاندارد پوستر
- راهنمای اصول و نکات انتخاب اسم برند
- داستان لوگوی گوگل
- نمونه بروشور خلاقانه برای ایده گرفتن-سری دوم
- سایز یا ابعاد بروشور
- ست اداری چیست و شامل چیست؟
- آشنایی با بروشورهای استاندارد
- داستان لوگوی KFC
- داستان لوگوی استارباکس
- 2022 داستان لوگوی جام جهانی قطر
- داستان لوگوی استقلال
- روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
- داستان لوگوی کلوین کلاین
- نمونه ست اداری The Argonaut Hotel برای ایده گرفتن
- اصول طراحی لوگو
- ویژگی های یک لوگوی حرفه ای
- نمونه ست اداری برای ایده گرفتن-سری اول
- ابعاد، اندازه و سایزهای استاندارد تراکت تبلیغاتی
- 8 اصل اساسی در طراحی بستهبندی که تأثیر مستقیم بر فروش کالا دارد
- داستان لوگوی ریباک Reebok
- نرم افزار طراحی لوگو
- شش نکته برای طراحی بروشور سه لت
- نرم افزار طراحی تراکت و پوستر
- نه (9) نکته اصولی در طراحی بیلبورد
- داستان لوگوی رد بول
- داستان لوگوی سیستم عامل مک او اس
- 10 اصل مهم در طراحی تراکت
- نمونه کاتالوگ خلاقانه برای ایده گرفتن
- 10 نکته کلیدی در طراحی کاتالوگ
- اصول طراحی رابط کاربری ui ux
- داستان لوگوی بنز
- چگونه از تضاد در طراحی گرافیک استفاده کنیم؟
- داستان لوگوی اینستاگرام
- سیزده نکته تاثیرگذار در فروش توسط کاتالوگ محصولات