بروشورهای كوچك مانند بروشور سه لتي (در ابعاد بازشده A4)، یک عضو اصلی در دنیای تجارت هستند. آنها در پاكت نامه جا شده و میتواند و بهعنوان یک ابزار كمك فروش کمهزینه در تمام زمینههای تجارت مورد استفاده قرار گيرد.
بهعنوان یک شرکت طراحی گرافیک حرفهای، ما بهندرت این نوع بروشور را طراحي میکردیم. در عوض، اغلب برای طراحی بروشور مفصلتر و کاتالوگ از ما درخواست میشد. وقتیکه من منطق قابلمشاهده را در سال 2001 آغاز كردم، اکثریت پروژههای طراحی ما، طراحی چاپ بودند. در حال حاضر، بيشتر کسب درآمد از طراحی وبسایت انجام میشود. بااینحال، درخواست برای طراحی بروشور سه لتي روزبهروز افزايش ميابد.
سه روند در کاهش المانهای چاپشده:
سه روند در کاهش المانهای چاپشده پرمحتوا و شلوغ و تجدید حیات بروشور سه لت دخالت دارد
• افزایش اهمیت یک وبسایت برای بازاریابی، آموزش و محدوده تغييرات فروش
• اجتماع آگاهتر نسبت به محیطزیست که از تبلیغات کاغذی بیفایده امتناع میکند
• جو اقتصادیای که صاحبان تجارت را وادار میکند هزینههای بازاریابیشان را بهدقت بررسي كنند.
بااینحال، صنعت چاپ از بين نرفته است و بسیاری از صاحبان تجارت هنوز هم باور دارند اجناس چاپي كه به بازار عرضه میشود ارزش پولشان را دارد. مردمي كه خریدوفروش میکنند براي كمك به فروش اجناسشان به چاپ و مواد چاپي تكيه کردهاند. شرکتکنندگان نمایشگاههای تجاري چیزی میخواهند كه به دست مشتريان بدهند. مشتريان اطلاعاتي چاپشده در مورد محصولات و خدمات میخواهند.
شش نکته برای طراحي بروشور سه لت
• حاشیه را بهدرستی تنظيم كنيد. حاشیه که بین هیئترئیسهها باید دو برابر اندازه عرض حاشیه بیرونی باشد. ممکن است وقتي بروشور مسطح است کمی عجیبوغریب به نظر بيايد، اما به این معنی که وقتی بروشور تاخورده شود، یک حاشیه چپ و راست برابر بر روی هر هیئترئیسه خواهيد داشت.
• از یک قالب چاپگر خود استفاده كنيد. اگر چاپگر شما داراي قالب است، از آن استفاده کنید. اغلب قسمت داخلي بروشور کمی کوچکتر از قسمت بيروني طراحي میشود. بهاینترتیب منظمتر باز و بسته میشود. شما خودتان میتوانید به اين جزئيات پي ببريد، اما یک قالب درستي آن را تضمین خواهد کرد و با چاپگر مطابقت خواهد داد.
• در مورد چيدمان اطلاعات فكر كنيد. هر دو صفحهی بیرونی جلو و عقب (مرکز) بدون باز کردن بروشور قابلمشاهده هستند. پسازآن، صفحهی داخلی قابلمشاهده است، در همان زمان، سمت چپ از داخل در معرض ديد است. صفحه داخلی (هیئترئیسه سمت راست) آخرین بخش براي ديده شدن است و ممکن است نادیده گرفته شود، پیام انتقادی خود را در اين قسمت قرار ندهيد!
• ز سه صفحهی داخلي هوشمندانه استفاده كنيد. بزرگترین مانع در طراحی يك بروشور کوچک اين است که هر ستون بسیار باریک است. این میتواند براي قرار دادن محتواي خاصي سخت باشد. پس مكان داخلي را براي چيزي كه واقعاً لازم است آنجا قرار گيرد نگهدارید.
• مونَک طراحي خودزا چاپ كنيد و تا بزنيد. چه خودتان در حال طراحي بروشور باشيد، چه از طراح گرافيكتان دريافتش كرده باشيد، آن را چاپ کنید و تا بزنيد. چاپ آن در اندازه اصلي تضمین میکند که اندازه كلمات متن همان است که شما انتظارش رادارید (فقط به روی صفحهنمایش مشاهده كردن اكتفا نكنيد). تا کردن آن شمارا مطمئن میکند صفحات شما اندازهی مناسبي دارند و المانها در تمام بخشها بهدرستی كنار هم قرارگرفتهاند.
• کچیز بزرگ را امتحان کنید. بیشتر بروشورهای سه لت كوچك، تمایل به نشان دادن یک طرح ستوني دارند. هر هیئترئیسه یک ستون متن است. با اين طرح، عرض هيچ قسمتي بيشتر از ٣ اينچ نمیشود؛ اما انتخاب گرافیک که از لبه رد میشود و یا به یک هیئترئیسه دیگر میرود میتواند راهي باشد تا طرح شما بسیار تأثیرگذارتر شود.
منبع: visiblelogic.com
ترجمه: البرزمدیا
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت، پیگرد قانونی دارد!
کلید واژه ها
طراحی بروشور سه لت، نمونه طراحی بروشور سه لت، شش نکته برای طراحی بروشور سه لت
سایر خدمات:
- طراحی و چاپ بسته بندی
- چاپ کاتالوگ
- طراحی کاتالوگ دیجیتال
- طراحی تراکت سالن زیبایی
- طراحی و چاپ کارت ویزیت سالن زیبایی
- طراحی سربرگ الکترونیکی
- ثبت برند و لوگو در تهران
- طراحی کاتالوگ مبل و مبلمان
- طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی
- طراحی بنر نمایشگاهی
- طراحی شخصیت کارتونی، انیمه
- چاپ لیبل و برچسب مواد غذایی
- طراحی کاتالوگ رستوران
- چاپ بروشور تبلیغاتی
- طراحی مسکات
- طراحی لیبل و برچسب مواد غذایی
- مدیریت پیج اینستاگرام اصفهان
- مدیریت پیج اینستاگرام کرمانشاه
- طراحی جعبه شیرینی
- طراحی کاتالوگ پارچه
- طراحی و چاپ پاکت اداری
- مدیریت پیج اینستاگرام تبریز
- طراحی جعبه کفش
- طراحی بروشور حرفه ای
- طراحی و چاپ مهر شرکت
- ثبت برند و لوگو در شیراز
- طراحی کاتالوگ فروش فوری
- ثبت برند و لوگو در کرج
- طراحی کاتالوگ هنری
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت
- مدیریت پیج اینستاگرام قم
- طراحی کاتالوگ جواهرات
- ثبت برند و لوگو در کیش
- بازگردانی پیچ اینستاگرام
- ثبت برند و لوگو در اصفهان
- خرید فالور اینستاگرام
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در قشم
- طراحی استند نمایشگاهی
- مدیریت پیج اینستاگرام رشت
- طراحی پوستر صنعتی
- طراحی پوستر کشاورزی
- مدیریت پیج اینستاگرام مشهد
- طراحی و چاپ پوستر
- طراحی لوگو سالن زیبایی
- طراحی و چاپ پوستر کاغذ دیواری
- مدیریت پیج اینستاگرام اهواز
- طراحی حرفه ای کارت ویزیت
- ساخت تیزر تبلیغاتی
- طراحی و چاپ جعبه
- طراحی و چاپ جعبه پیتزا
- طراحی پوستر پزشکی
- مدیریت پیج اینستاگرام بندرعباس
- طراحی لایت باکس نمایشگاهی
- طراحی پوستر معماری
- طراحی کاتالوگ دکوراسیون داخلی
- طراحی کاتالوگ حرفه ای
- طراحی و چاپ جعبه چای
- طراحی کاراکتر
- طراحی ست اداری حرفه ای
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در کیش
- مدیریت پیچ اینستاگرام
- طراحی و چاپ تراکت
- مدیریت پیج اینستاگرام تهران
- مدیریت پیج اینستاگرام شیراز
- ساخت مجله الکترونیکی
- چاپ حرفه ای کارت ویزیت
- ساخت تیزر تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام
- طراحی و چاپ بیلبورد
- طراحی چاپ کاتالوگ محصولات
- مدیریت پیج اینستاگرام کرج
- مدیریت پیج اینستاگرام همدان
- طراحی جعبه دستمال کاغذی
- ساخت تیزر تبلیغاتی تبریک سال نو
- ثبت برند و لوگو در مشهد
- طراحی کاتالوگ پوشاک و لباس
- طراحی لوگو
- کارت ویزیت شیشه ای
- چاپ ست اداری اختصاصی
- طراحی سایت برای سالن زیبایی
- طراحی سایت
- سفارش تولید محتوا با قیمت مناسب
- ثبت برند و لوگو در قشم
صفحات مرتبط:
- 10 اصل مهم در طراحی تراکت
- بسته بندی پوشاک
- نرم افزار طراحی ست اداری
- داستان لوگوی سیستم عامل مک او اس
- داستان لوگوی گوگل
- 10 نکته کارآمد برای طراحی یک پوستر عالی
- چگونه از تضاد در طراحی گرافیک استفاده کنیم؟
- ابعاد و سایزهای استاندارد پوستر
- داستان لوگو جگوار (Jaguar)
- داستان لوگوی مک دونالد McDonald
- داستان لوگوی لاگوست
- 25 روش برای طراحی یک پوستر زیبا
- داستان لوگوی المپیک
- داستان لوگوی برند پپسی (Pepsi)
- داستان لوگوی KFC
- داستان لوگوی رد بول
- سایز یا ابعاد بروشور
- نه (9) نکته اصولی در طراحی بیلبورد
- داستان لوگوی استارباکس
- سایز یا ابعاد کاتالوگ
- داستان لوگوی نوتلا (Nutella)
- داستان لوگوی اپل
- ویژگی های یک لوگوی حرفه ای
- لوگوتایپ چیست؟
- نمونه کاتالوگ خلاقانه برای ایده گرفتن
- داستان لوگوی پوما
- داستان لوگوی ریباک Reebok
- ابعاد، اندازه و سایزهای استاندارد تراکت تبلیغاتی
- 7 نکته ضروری در طراحی لوگو
- داستان لوگوی ورساچه
- داستان لوگوی استقلال
- داستان لوگوی بی تی اس BTS
- نرم افزار طراحی بروشور و کاتالوگ
- نمونه ست اداری The Argonaut Hotel برای ایده گرفتن
- داستان لوگوی آدیداس
- آیا لوگو فعلی شما استاندارد می باشد!؟
- داستان لوگوی بنز
- داستان لوگوی کلوین کلاین
- 6 قانون اساسی طراحی بستهبندی كه روی قفسه میدرخشد
- نمونه بروشور خلاقانه برای ایده گرفتن-سری دوم
- 8 اصل اساسی در طراحی بستهبندی که تأثیر مستقیم بر فروش کالا دارد
- آشنایی با بروشورهای استاندارد
- داستان لوگوی نایک
- داستان لوگوی اینستاگرام
- چطور با هوش مصنوعی لوگو بسازیم؟
- داستان لوگوی ماک
- نمونه ست اداری برای ایده گرفتن-سری اول
- بسته بندی مواد غذایی
- داستان لوگوی بوندسلیگا
- راهنمای اصول و نکات انتخاب اسم برند
- نرم افزار طراحی بنر و بیلبورد
- آیا شما میخواهید طراح بستهبندی شويد؟
- سیزده نکته تاثیرگذار در فروش توسط کاتالوگ محصولات
- نرم افزار طراحی لوگو
- اصول طراحی رابط کاربری ui ux
- اهمیت ست اداری در تجارت
- شش نکته برای طراحی بروشور سه لت
- معرفی انواع لوگو
- 10 نکته کلیدی در طراحی کاتالوگ
- نکاتی که قبل از طراحی ملزومات باید در نظر گرفت؟
- اصول طراحی لوگو
- داستان لوگوی مایکروسافت
- ست اداری چیست و شامل چیست؟
- اهمیت کاتالوگ به عنوان ابزار فروش و بازاریابی
- نرم افزار طراحی تراکت و پوستر
- سایز یا ابعاد ست اداری
- روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
- 2022 داستان لوگوی جام جهانی قطر