مه02

نه (9) نکته اصولی در طراحی بیلبورد

اصول طراحی بیلبورد | اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی

اصول طراحی بیلبورد | اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی

طراحی بیلبورد درواقع نوعی داستان‌گویی تصویری است، اما به شرطی می‌تواند جذاب باشد و تأثیری ماندگار در ذهن ایجاد کند که فکر خواننده را تسخیر تبلیغش کند. هنگام طراحی بیلبورد به این 9 نکته توجه کنید

نکات مهم شامل:

طرح‌بندی ساده – هر چه ساده‌تر، بهتر:

همیشه تأثیرگذارترین پیام‌ها ساده‌ترین آن‌هاست. پس بیلبورد شما باید بیانی مختصر و ساده داشته باشد.

رونوشت کوتاه:

از کلمات کوتاه و ساده استفاده کنید که بتوان خیلی سریع و آسان آن را درک کرد. استفاده از نشانه‌گذاری‌های جمله را محدود کنید و در عوض روی بطن پیام تمرکز کنید. استاندار استفاده از کلمات ۷ کلمه یا کمتر هست.
توجه به زمان

ازآنجایی‌که بیننده هدف با سرعت ۶۵ مایل بر ساعت در حال رانندگی به سمت بیلبورد است پس پیام باید در بازه زمانی ۵ الی ۱۰ ثانیه منتقل شود.

فونت درشت:

هدف از طراحی بیلبورد، توانایی خواندن آن از دورترین فاصله ممکن است پس مطمئن شوید که کلمات و تایپ آن‌ها به حد کافی درشت و واضح هستند. به‌جای فونت بی‌رنگ و پیچ و تابدار از فونت پررنگ و ساده استفاده کنید. از این میان فونت سان سریف گزینه ایده آلی ست. همچنین رعایت فضای مناسب بین حروف و کلمات و خطوط میدان دید را بهتر می‌کند و حذف حاشیه‌ها قابلیت خواندن بیلبورد را بالا می‌برد.

رنگ‌های متضاد:

استفاده از رنگ‌های متضاد خواندن را میسرتر می‌کند. رنگ‌هایی نظیر سیاه‌وسفید و رنگ‌های پایه نظیر قرمز، زرد و آبی بهترین کارایی را دارند. رنگ سیاه روی رنگ زرد اثر فوق‌العاده خوبی در خواندن ایجاد می‌کند. از رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای و نیلی نیز استفاده نکنید.

تصویر تک:

برای جلب توجه بیشتر بهتر است تنها از یک عکس استفاده شود. تصویری از یک عدد بطری عملکرد بهتری نسبت به تصویری با ۶ عدد بطری ایفا می‌کند. همچنین استفاده از یک شی کوچک مثل جواهرات و ارائه آن در سایز بزرگ بهتر است از استفاده از یک شی بزرگ مثل اسب و ارائه آن در سایز کوچک.

پشت زمینه ساده:

از پشت زمینه‌ای استفاده کنید که با تصاویر، جملات و یا آرم تناقض نداشته باشد. انتخاب فضای سیاه به‌عنوان پشت زمینه بیلبورد گزینه خوبی نیست. همچنین اختصاص دادن فضای خالی به هرگونه رسانه از مجله تبلیغاتی گرفته تا بیلبورد نیز خیلی مناسب نیست. در استفاده از فضای خالی، فونت و تصویر و آرم را بزرگ‌تر ارائه دهید.

ارائه شماره تماس:

دقت کنید که شماره تماس باید به حد کافی در بیلبورد واضح باشد که بینندگان هدف در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر بتوانند تماس بگیرند.

آرم هماهنگ:

وجود هماهنگی میان تصویر و آرم بسیار ضروری است. درواقع نباید آرم به بزرگی تصویر باشد. کوچک‌ترین آرم هم تنها مجاز است تا حد استاندار یعنی صفحه را اشغال کند.

منبع: leapinnovation.com

ترجمه: البرزمدیا

هر گونه کپی برداری از محتوای سایت، پیگرد قانونی دارد!

کلید واژه ها

اصول طراحی بیلبورد، اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی، نه (9) نکته اصولی در طراحی بیلبورد، نکات طراحی بیلبورد، اصول مهم طراحی بیلبورد، نکات مهم طراحی بنر، اصول طراحی بنر تبلیغاتی

لطفا جهت کمک به بهبود خدمات البرزمدیا از طریق ستاره های زیر به ما رائ دهید.

Average rating 4 / 5. Vote count: 33

No votes so far! Be the first to rate this post.


سایر خدمات:

صفحات مرتبط:

error: Content is protected !!