اصول مهم بسته بندی مواد غذایی:
اصول مهم بستهبندی مواد غذایی:
یکی از حساس ترین بخش ها در زمینه ی طراحی و چاپ بسته بندی، بستهبندی مواد غذایی میباشد، چرا که علاوه بر رعایت اصول و استانداردی های بکارگرفته شده برای تولید یک بسته بندی موفق، رعایت اصول و ظوابط بهداشتی – محافظتی جهت سالم و بهداشتی حفظ کردن مواد غذایی، حساسیت و تعهد بسیار بالایی برای طراحان و تولید کنندگان این نوع بسته بندی ها به وجود می آورد. بسته بندی مواد غذایی امکاناتی همچون، حفاظت، جلوگیری از جعل و محافظت های فیزیکی، شیمیایی یا بیولوژیکی را فراهم می کند و ممکن است حاوی برچسب ارزش تغذیه ای و یا سایر اطلاعات مربوط به مواد غذایی که برای فروش قرار گرفته، باشد. امروزه بسته بندی مواد غذایی بیش از 40% الی 70% از فضای فروشگاهای ذنجیره ای را به خود اختصاص داده هست، و نقش بسیار مهمی در فروش و انتخاب مشتریان ایفا میکند.
کاربرد ها:
• محافظت بهداشتی
• مهار و نگهداری تجمعی
• بازاریابی
• امنیت
• راحتی
• کنترل جزئی
بسته بندی و لیبل مواد غذایی اهداف مختلفی دارد:
محافظت فیزیکی: مواد غذایی محفوظ در بستهبندی ممکن است از نیاز به محافظت هایی در برابر شوک، ارتعاش، فشرده سازی، دما، باکتری ها و غیره داشته باشد.
محافظت بهداشتی: ممانعت از ورود اکسیژن، بخار آب، گرد و غبار، و غیره، اغلب مورد نیاز است . نفوذ یک عامل حیاتی در طراحی است . برخی از بسته ها حاوی مواد خشک کننده یا جذب اکسیژن برای کمک به افزایش عمر مفید محصول غذایی می باشند . اتمسفر یا اتمسفر کنترل شده نیز در برخی از بسته های مواد غذایی نگهداری می شود . حفظ محتویات بصورت تمیز، تازه و ایمن برای عمر مفید در نظر گرفته شده برای محصول، یک عملکرد اولیه است .
مهار و نگهداری تجمعی: (اقلام کوچک به طور معمول در یک بسته بندی دسته بندی می شوند تا اجازه کارآمدی را فراهم کنند، مایعات، پودر و مواد دانه ای نیاز به مهار دارند)
انتقال اطلاعات: بسته ها و برچسب ها نحوه استفاده، حمل و نقل، بازیافت و یا دفع بسته یا محصول ارتباط برقرار می کنند . برخی از اطلاعات نیز از طرف دولت مورد نیاز میباشد .
بازاریابی: بسته بندی و برچسب ها می تواند توسط بازاریابان مورد استفاده قرار گیرد تا خریداران بالقوه را برای خرید محصول تشویق نماید . ارائه طرح های زیبا، ظریف و جذاب غذایی می تواند مردم را تحریک نمایند تا محصول آن را تجسم نمایند . طراحی بسته بندی پدیده ای مهم و به طور مداوم در حال تحول از چندین دهه قبل تا به امروز بوده . تکنیک های بازاریابی و طراحی گرافیک در اجرای بسته بندی بکار گرفته میشوند و در بسیاری مواد ارتقاء سطح فروش را نتیجه خواهد داد .
امنیت:(جلوگیری از دست بردن در محصول یا جعل آن)
بسته بندی می تواند نقش مهمی در کاهش خطرات امنیتی ترانزیت بازی کند . بسته ها را می توان با افزایش مقاومت در برابر باز شدن غیرقانونی برای جلوگیری از دستکاری محصول و یا خراب شدن ظاهر سالم بسته بندی نشانی از دستکاری شدن محصول درون جعبه باشد . بسته ها را می توان طوری مهندسی طراحی و تولید نمود تا خطرات جعل آن را کاهش دهد. برخی از بسته های پلاستیکی سیل وکیوم شده میباشند و ممکن است شامل مهر تائیدیه باشند تا نشان دهند که بسته و محتویات جعلی نمیباشد. بسته ها همچنین می توانند شامل دستگاه های ضد سرقت مانند بسته های رنگی، برچسب های امنیتی RFID یا برچسب های الکترونیکی امنیتی باشند که می توانند توسط دستگاه ها در بازرسی خروج فروشگاه ها فعال یا شناسایی شوند و برای غیرفعال کردن آن ابزار های تخصصی نیاز میباشد. استفاده از بسته بندی در این مورد، یک راه برای پیشگیری از سرقت یا دستکاری در خرده فروشی میباشد.
راحتی: بسته ها می توانند دارای ویژگی هایی باشند که راحتی در توزیع، بدست گرفتن، انبار کردن، به نمایش گذاشتن، فروش، باز و بسته کردن، استفاده و استفاده مجدد از آنها را فراهم نماید.
کنترل جزئی: (استفاده یا مصرف بخشی از محصول) بسته بندی فردی (بسته های مواد غذایی یک نفره یا مسافرتی) دارای مقدار دقیقی محتوا برای کنترل استفاده میباشند. کالاهای عمده (مانند نمک) را می توان به بسته هایی کوچکتر تبدیل کرد که برای خانوارهای فردی مناسب تر باشد. همچنین به کنترل موجودی (مانند فروش شیر بصورت بطری های شیر یک لیتری، به جای آنکه مردم بطری های خود را بیاورند و پر کنند) کمک می کند.
* هرگونه کپی برداری از مطالب و محتویات سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
کلید واژه ها
بسته بندی مواد غذایی، مقاله، هوشمند، بسته بندی مواد غذایی خارجی، طراحی بسته بندی مواد غذایی، طراحی و بسته بندی مواد غذایی
سایر خدمات:
- طراحی تراکت سالن زیبایی
- طراحی پوستر صنعتی
- مدیریت پیج اینستاگرام تهران
- طراحی و چاپ بیلبورد
- مدیریت پیج اینستاگرام کرج
- طراحی پوستر کشاورزی
- طراحی لایت باکس نمایشگاهی
- طراحی و چاپ جعبه پیتزا
- طراحی کاتالوگ رستوران
- طراحی سایت
- طراحی مسکات
- طراحی سایت برای سالن زیبایی
- سفارش تولید محتوا با قیمت مناسب
- مدیریت پیج اینستاگرام اصفهان
- چاپ لیبل و برچسب مواد غذایی
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت
- طراحی پوستر معماری
- طراحی کاتالوگ پوشاک و لباس
- طراحی حرفه ای کارت ویزیت
- چاپ بروشور تبلیغاتی
- چاپ کاتالوگ
- خرید فالور اینستاگرام
- طراحی کاتالوگ دکوراسیون داخلی
- طراحی ست اداری حرفه ای
- طراحی کاتالوگ حرفه ای
- ثبت برند و لوگو در قشم
- مدیریت پیج اینستاگرام تبریز
- طراحی کاتالوگ هنری
- چاپ حرفه ای کارت ویزیت
- ثبت برند و لوگو در اصفهان
- طراحی شخصیت کارتونی، انیمه
- کارت ویزیت شیشه ای
- مدیریت پیج اینستاگرام بندرعباس
- مدیریت پیج اینستاگرام شیراز
- طراحی جعبه دستمال کاغذی
- طراحی جعبه کفش
- ثبت برند و لوگو در شیراز
- طراحی بنر نمایشگاهی
- طراحی کاتالوگ دیجیتال
- مدیریت پیج اینستاگرام رشت
- طراحی و چاپ مهر شرکت
- طراحی و چاپ جعبه
- طراحی لیبل و برچسب مواد غذایی
- طراحی و چاپ کارت ویزیت سالن زیبایی
- مدیریت پیچ اینستاگرام
- طراحی و چاپ بسته بندی
- بازگردانی پیچ اینستاگرام
- طراحی لوگو سالن زیبایی
- طراحی و چاپ جعبه چای
- چاپ ست اداری اختصاصی
- طراحی بروشور حرفه ای
- طراحی چاپ کاتالوگ محصولات
- مدیریت پیج اینستاگرام همدان
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در قشم
- ثبت برند و لوگو در کرج
- ثبت برند و لوگو در مشهد
- ثبت برند و لوگو در تهران
- طراحی کاتالوگ پارچه
- مدیریت پیج اینستاگرام اهواز
- مدیریت پیج اینستاگرام مشهد
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در کیش
- طراحی استند نمایشگاهی
- طراحی و چاپ پاکت اداری
- طراحی و چاپ پوستر
- طراحی کاتالوگ فروش فوری
- طراحی کاتالوگ مبل و مبلمان
- طراحی و چاپ تراکت
- طراحی کاتالوگ جواهرات
- طراحی پوستر پزشکی
- طراحی سربرگ الکترونیکی
- طراحی جعبه شیرینی
- طراحی لوگو
- ساخت مجله الکترونیکی
- ساخت تیزر تبلیغاتی تبریک سال نو
- طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی
- ساخت تیزر تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام
- مدیریت پیج اینستاگرام کرمانشاه
- مدیریت پیج اینستاگرام قم
- ثبت برند و لوگو در کیش
- طراحی و چاپ پوستر کاغذ دیواری
- ساخت تیزر تبلیغاتی
- طراحی کاراکتر
صفحات مرتبط:
- آیا شما میخواهید طراح بستهبندی شويد؟
- داستان لوگوی مایکروسافت
- داستان لوگوی المپیک
- روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
- 7 نکته ضروری در طراحی لوگو
- نه (9) نکته اصولی در طراحی بیلبورد
- آشنایی با بروشورهای استاندارد
- لوگوتایپ چیست؟
- شش نکته برای طراحی بروشور سه لت
- بسته بندی مواد غذایی
- آیا لوگو فعلی شما استاندارد می باشد!؟
- داستان لوگوی نوتلا (Nutella)
- داستان لوگوی بنز
- نرم افزار طراحی بنر و بیلبورد
- داستان لوگوی آدیداس
- ویژگی های یک لوگوی حرفه ای
- 10 نکته کارآمد برای طراحی یک پوستر عالی
- داستان لوگوی رد بول
- نرم افزار طراحی تراکت و پوستر
- داستان لوگوی اپل
- نرم افزار طراحی لوگو
- اهمیت کاتالوگ به عنوان ابزار فروش و بازاریابی
- نکاتی که قبل از طراحی ملزومات باید در نظر گرفت؟
- چگونه از تضاد در طراحی گرافیک استفاده کنیم؟
- داستان لوگوی برند پپسی (Pepsi)
- اصول طراحی رابط کاربری ui ux
- داستان لوگوی کلوین کلاین
- ابعاد و سایزهای استاندارد پوستر
- اهمیت ست اداری در تجارت
- داستان لوگوی نایک
- 2022 داستان لوگوی جام جهانی قطر
- سایز یا ابعاد کاتالوگ
- نمونه ست اداری The Argonaut Hotel برای ایده گرفتن
- نمونه کاتالوگ خلاقانه برای ایده گرفتن
- داستان لوگوی بی تی اس BTS
- داستان لوگوی ریباک Reebok
- 10 اصل مهم در طراحی تراکت
- 10 نکته کلیدی در طراحی کاتالوگ
- داستان لوگوی استارباکس
- داستان لوگوی بوندسلیگا
- راهنمای اصول و نکات انتخاب اسم برند
- ابعاد، اندازه و سایزهای استاندارد تراکت تبلیغاتی
- سایز یا ابعاد بروشور
- بسته بندی پوشاک
- داستان لوگوی مک دونالد McDonald
- 8 اصل اساسی در طراحی بستهبندی که تأثیر مستقیم بر فروش کالا دارد
- داستان لوگوی گوگل
- داستان لوگوی سیستم عامل مک او اس
- داستان لوگوی لاگوست
- نرم افزار طراحی بروشور و کاتالوگ
- نرم افزار طراحی ست اداری
- داستان لوگو جگوار (Jaguar)
- اصول طراحی لوگو
- داستان لوگوی استقلال
- داستان لوگوی پوما
- ست اداری چیست و شامل چیست؟
- داستان لوگوی KFC
- معرفی انواع لوگو
- نمونه ست اداری برای ایده گرفتن-سری اول
- 6 قانون اساسی طراحی بستهبندی كه روی قفسه میدرخشد
- نمونه بروشور خلاقانه برای ایده گرفتن-سری دوم
- داستان لوگوی اینستاگرام
- سایز یا ابعاد ست اداری
- سیزده نکته تاثیرگذار در فروش توسط کاتالوگ محصولات
- 25 روش برای طراحی یک پوستر زیبا
- چطور با هوش مصنوعی لوگو بسازیم؟
- داستان لوگوی ورساچه
- داستان لوگوی ماک