ژوئن25

اصول طراحی لوگو

محتوای این مقاله بروزرسانی شده، محتوای بروزرسانی شده را میتوانید در ویدئو زیر بصورت تصویری مشاهده فرمایید.



اصول طراحی لوگو | 5 اصل اساسی در طراحی لوگو

5 اصل اساسی در طراحی لوگو/ آرم تاثیر گذار و موفق

اصول طراحی لوگوطراحی لوگو ، یکی از حوزه های مهم در طراحی گرافیک می باشد، و یکی از مشکل ترین زمینه ها برای حرفه ای شدن. لوگو تصویری است که نماد یک سازمان میشود. از آنجایی که آرم به منظور نشان دادن علامت های تجاری، هویت شرکت و به رسمیت شناختن و شناساندن فوری شرکت به مشتری می باشد، به ندرت آن را طراحی مجدد می کنند.

هم به عنوان یک گرافیست و هم به عنوان فردی که متقاضی طراحی لوگو هستید، میبایست اصول طراحی یک لوگو خوب رو بدونید تا …. به عنوان یک گرافیست، طرح حرفه ای تری طراحی کنید، از طرحتون بتونید در مقابل انتقاد مشتری دفاع کنید و مشتریتون رو راحت تر بتونید متقاعد کنید که چرا طرح اجرا شده، طرح مناسبی هست!

همچنین به عنوان سفارش دهنده / متقاضی طراحی لوگو، با دانستن این اصول، هم در صورتی که گرافیست آگاه نباشد، هدایتش میکنید، هم با گرافیست سریع تر به تفاهم و اشتراک نظر میرسید و هم در صورتی که ذهنیت شما در خصوص یک لوگو خوب اشتباه باشد، اون رو اصلاح میکنید!

رنگ در نظر گرفته شده در به رسمیت شناختن برند تجاری مهم است، اما نمی بایست آن را بعنوان یک جزء جدایی ناپذیر طراحی آرم، که می تواند با کاربرد های خود در تضاد باشد در نظر گرفت. برخی از رنگ ها با احساسات خاص شکل و ارتباط گرفته است و طراح می خواهد از این طریق آن را انتقال دهد. برای مثال، رنگ تند مانند قرمز، به منظور جلب توجه رانندگان در بزرگراه ها استفاده میشود و متناسب برای شرکت هایی که نیاز به توجه اینچنینی دارند می باشد. شرکت های که می خواهند احساسات میهن پرستانه را در خود حفظ کنند معمولا از رنگهای مورد استفاده در پرچم کشورشان استفاده می کنند. سبز اغلب مرتبط با بخش سلامت و بهداشت، و آبی روشن و یا نقره ای اغلب منعکس کننده مواد غذایی رژیمی می باشند. برای برند های دیگر، رنگ های ملایم و درصد خلوص پایین می تواند قابلیت اطمینان، کیفیت، آرامش، و یا صفاتی دیگر را برقرار کند.

اصول طراحی لوگو عبارتند از:

  • سادگی: لوگو ساده بهتر از لوگو های پیچیده و شلوغ می باشد.
  • یادآوردنی: راحت در ذهن بخاطر سپرده شود.
  • قابل استفاده در هر دوره زمانی: لوگو خوب نباید محدود به یک دوره زمانی باشد.
  • تطبیق پذیری: لوگو خوب می بایست منطبق با استاندارد های طراحی و چاپ و قابل ارائه به صورت های مختلف باشد.
  • متناسب: لوگو می بایست متناسب با حوزه فعالیت شرکت یا وبسایت باشد..

  • کلید واژه ها

    اصول طراحی لوگو، اصول طراحی آرم، ضوابط طراحی لوگو، نشان، نشان‌واره، نماد، برند، حرفه ای، کتاب آموزش اصول طراحی لوگو در فتوشاپ و ایلوستریتور

    لطفا جهت کمک به بهبود خدمات البرزمدیا از طریق ستاره های زیر به ما رائ دهید.

    Average rating 4 / 5. Vote count: 33

    No votes so far! Be the first to rate this post.


    سایر خدمات:

    صفحات مرتبط:

    error: Content is protected !!