روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
روانشناسی رنگ در طراحی لوگو – در حالی که عناصر گرافیکی مختلفی برای طراحی لوگو مورد نیاز است، رنگ تاکنون یکی از اصلیترین موارد برای انتقال معنای لوگوی شما است. رنگ آنقدر قدرتمند است که میتواند بر تفکر، واکنش و تحریک هورمونهای بدن تأثیر بگذارد. این مجموعه دارای معانی مختلفی است که در جهان طبیعی نمایان میشود، همچنین در فرهنگهای متنوع در سراسر جهان، یک فرد از معانی رنگها میتوانید مقالههای زیادی بنویسید، رنگ در روانشناسی انسان تأثیرات ژرف و عمیقتری دارد؛
بنابراین، طراحان میتوانند از تنوع و ترکیب آن در طرحهای خود بهرهمند شوند؛ و بنابراین، در اینجا معانی اساسی رنگ برای درک و تقویت مهارت فردی بهعنوان طراح لوگو آورده شده است: طراحی طیف رنگی لوگو و راهنمای احساسات
اگر به برندهای محبوب و مطرح جهان نگاهی بیندازید متوجه میشوید که آنها چگونه از رنگها در طراحیهای آرم خود استفاده میکنند. به چوبهای سنگین روی رنگ آبی و قرمز توجه کنید؟ در ادامه میتوانید مطالب سودمندی بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه با درک روانشناسی و معنای رنگها، یکرنگ مناسب برای طراحی لوگو یا مارک خود انتخاب کنید.
نقش روانشناسی رنگها در طراحی لوگو / آرم
روانشناسی رنگ قرمز:
رنک قرمز از بیپرواترین و گرمترین رنگ از همه طرحهای رنگی مشهور و محبوبترین در میان برونگراها و مخصوصاً مردان است و به همان اندازه آتش و خون گرم است. سرخی و فریاد از سر شور و اشتیاق، انرژی، عشق، میل و عزم راسخ را القا میکند. به همین دلیل است که بسیاری از کشورها این رنگ را در پرچمهای خود گنجاندهاند. بهعنوان یک تأثیر در بدن انسان، قرمز باعث افزایش متابولیسم انسان، افزایش فشارخون، افزایش اشتها و افزایش تنفس میشود. اگر بخواهید توجه مردم را جلب کنید، مطمئناً از رنگ قرمز استفاده کنید، به همین دلیل است که دکمههای اکنون این را بخرید «یا» اینجا را کلیک کنید همگی قرمزرنگاند و در تمام اینترنت دکمههای قرمزرنگ به چشم میخورد.
معنای رنگ زرد در طراحی لوگو
روانشناسی رنگی رنگ آبی:
رنگ اقیانوس و آسمان. رنگی آرامشبخش که قلب شما را با آرامش، آزادی، شهود، تخیل نوازش میدهد. همچنین به ما الهام میدهد تا وفادار، صادق، با اعتمادبهنفس و باهوش باشیم – به همین دلیل رنگ کاملاً شرکتی است. آبی قطعاً آرامش را در بدن ایجاد میکند زیرا کندی متابولیسم انسان را کاهش میدهد. بااینحال، هنوز هم میتواند پویا باشد. بهعنوانمثال، آبی روشن میتواند تأثیر چشمگیری در طراحی آرم شما بگذارد، در حالی که آبی تیره شما را به سمت مالیخولی، خود محوری یا منفی گرایی میکشاند.
روانشناسی رنگ سبز در طراحی لوگو:
بهطورکلی برای شروع یک زندگی سرشار از نشاط و شادابی و فضای زندگی سبز بهترین گزینه است. رنگ سبز همچنین دوست دار خانواده، رنگ موردعلاقه طبیعت است – اگرچه طبیعت رنگ موردعلاقه خود را دارد. همراه با فصل بهار، نمادی از زندگی، آغازهای جدید، ایمنی، باروری و محیط زیست است. سبز همچنین نمادی از وضعیت پول، بانکداری، جاهطلبی و ثروت است. اغلب اوقات، رنگ سبز نشانگر عدم تجربه و رشد مداوم است. هرچند، چه از نظر جسمی و چه از نظر عاطفی، غیرقابل انکار به نظر میرسد برای ما اثرات درمانی دارد و شناختهشده است که دارای اثر تسکین دهنده بینایی انسان است. از آنجا که تسلط بر دنیای طبیعی، سبز فضای زیادی را در طیف چشم انسان میگیرد؛ بنابراین، این یک پس زمینه ایده آل برای هر نوع طراحی است زیرا در هر مکانی قابل مشاهده است.
روانشناسی رنگی سیاه و سفید:
رنگ سیاه به یک طرح طراحی خلاقیت و رمز و راز را میافزاید، آن را به سایهای بروی دیوار و استفاده از یک فضای مفرط مانند فضای بسیار غمانگیز بهعنوان سایهها، عدم وجود رنگها تبدیل میکنند؛ اما به شما احساس پوچی نمیدهد، بلکه سیاهی قدرت، اقتدار، پختگی و ظرافت را نشان میدهد – حتی مرگ، شر و پرخاشگری. این یکرنگ شرکتی است: یک شهرت معتبر که هست. این رنگ اعتمادبهنفس را افزایش میدهد و بسیاری از امکانات و همچنین القاء احساسات مرتبط با پوچی را از بین میبرد؛ بنابراین، اگر میخواهید به طراحی لوگوی خود هوای رمز و راز و قدرت بدهید، پس میتوانید روی رنگ مشکی حساب کنید، فقط در طراحی لوگو خود مطمئن باشید یا ممکن است بهعنوان یک چیز منفی پیش بیاید.
معنای رنگ قهوهای در طراحی لوگو:
قهوهای رنگ و لعاب اضافه کردن اعتماد است، رنگ قهوهای روشن میتواند حس اعتماد، قابلیت اطمینان و وحدت را به طراحی شما بیفزاید. این رنگ میتواند یک طرح را متعادل کند و همچنین باعث آرامش شما شود. همچنین دارای تنهای خاکی است که به طبیعت باز میگردد.
ترکیبی از زرد و قرمز – و همچنین برای ما بهعنوان میوه شیرین و ترش به همین نام آشنا است. اگرچه، انتظار میرود در این رنگ ترکیبی از معانی قرمز و زرد باشد، اما بهعنوان سمبل خلاقیت و نشاط ظاهر میشود و اغلب با پاییز و برداشت همراه است. این انرژی عاطفی دلسوزی، گرمی و اشتیاق، خوشبختی و درک را تشویق میکند. همچنین اگر زندگی شما را با ناامیدی و دلهرهها بمباران کند، این رنگ برای شماست. مطالعات نشان دادهاند که پرتقال دلیل گرسنگی را تحریک میکند که چرا رستورانها از این رنگ حمایت میکنند – احساس فعالیت را افزایش میدهد، فعالیت ذهنی را افزایش میدهد، اکسیژن مغزی را تقویت میکند و غیره؛ بنابراین، در طراحیهای آرم بسیار قابل مشاهده است – مانند اینکه قرمز چگونه یک ظاهر چشمگیر را در اینجا فریاد میزند.
خلاصه:
در نظر داشته باشید که معنی یکرنگ در کشورها و فرهنگهای مختلف متفاوت است. معنای که شما ممکن است در مورد قرمز بدانید کاملاً یک برداشت متفاوت در نقاط مختلف جهان است. همچنین سایهها، رنگهای مختلف و رنگهای مختلف معنی آن را تغییر میدهد؛ بنابراین بهتر است در طراحی آرم خود برای مشتری خود دقت کنید که از کدام رنگی استفاده کنید.
کلید واژه ها
روانشناسی رنگ در طراحی لوگو، روانشناسی رنگ در طراحی آرم، روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو، معانی رنگ ها، بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو، اهمیت رنگ در لوگو، رنگ آمیزی لوگو، سفید، سیاه، مشکی، طلایی، قرمز، آبی، نارنجی، سبز، صورتی، طوسی، خاکستری، زرد، بنفش، قهوه ای، نقره ای، سورمه ای
سایر خدمات:
- مدیریت پیج اینستاگرام قم
- طراحی بروشور حرفه ای
- سفارش تولید محتوا با قیمت مناسب
- طراحی پوستر پزشکی
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در کیش
- مدیریت پیج اینستاگرام رشت
- طراحی و چاپ جعبه پیتزا
- ثبت برند و لوگو در قشم
- طراحی لوگو
- طراحی و چاپ کارت ویزیت سالن زیبایی
- طراحی شخصیت کارتونی، انیمه
- طراحی کاتالوگ پارچه
- ثبت برند و لوگو در شیراز
- طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی
- طراحی کاتالوگ مبل و مبلمان
- بازگردانی پیچ اینستاگرام
- مدیریت پیج اینستاگرام اهواز
- ساخت مجله الکترونیکی
- طراحی حرفه ای کارت ویزیت
- طراحی جعبه شیرینی
- طراحی پوستر صنعتی
- طراحی و چاپ پوستر
- طراحی و چاپ جعبه
- طراحی و چاپ تراکت
- خرید فالور اینستاگرام
- طراحی پوستر کشاورزی
- طراحی کاتالوگ دکوراسیون داخلی
- ساخت تیزر تبلیغاتی تبریک سال نو
- مدیریت پیج اینستاگرام اصفهان
- مدیریت پیج اینستاگرام شیراز
- مدیریت پیج اینستاگرام تهران
- چاپ حرفه ای کارت ویزیت
- طراحی سربرگ الکترونیکی
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت
- طراحی ست اداری حرفه ای
- طراحی و چاپ بیلبورد
- طراحی کاتالوگ حرفه ای
- ثبت برند و لوگو در کیش
- ثبت برند و لوگو در تهران
- طراحی جعبه دستمال کاغذی
- طراحی چاپ کاتالوگ محصولات
- طراحی و چاپ بسته بندی
- طراحی پوستر معماری
- طراحی کاتالوگ رستوران
- طراحی و چاپ جعبه چای
- طراحی مسکات
- مدیریت پیج اینستاگرام کرمانشاه
- طراحی و چاپ پاکت اداری
- ساخت تیزر تبلیغاتی
- طراحی کاتالوگ پوشاک و لباس
- مدیریت پیج اینستاگرام همدان
- مدیریت پیج اینستاگرام مشهد
- مدیریت پیج اینستاگرام بندرعباس
- طراحی و چاپ مهر شرکت
- طراحی کاتالوگ دیجیتال
- طراحی کاراکتر
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در قشم
- طراحی جعبه کفش
- ساخت تیزر تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام
- طراحی کاتالوگ فروش فوری
- چاپ ست اداری اختصاصی
- چاپ کاتالوگ
- ثبت برند و لوگو در مشهد
- طراحی سایت برای سالن زیبایی
- طراحی لوگو سالن زیبایی
- طراحی استند نمایشگاهی
- مدیریت پیج اینستاگرام کرج
- ثبت برند و لوگو در کرج
- ثبت برند و لوگو در اصفهان
- کارت ویزیت شیشه ای
- مدیریت پیچ اینستاگرام
- چاپ لیبل و برچسب مواد غذایی
- طراحی سایت
- طراحی و چاپ پوستر کاغذ دیواری
- طراحی بنر نمایشگاهی
- طراحی لیبل و برچسب مواد غذایی
- چاپ بروشور تبلیغاتی
- مدیریت پیج اینستاگرام تبریز
- طراحی کاتالوگ جواهرات
- طراحی لایت باکس نمایشگاهی
- طراحی تراکت سالن زیبایی
- طراحی کاتالوگ هنری
صفحات مرتبط:
- سایز یا ابعاد کاتالوگ
- اصول طراحی رابط کاربری ui ux
- اهمیت کاتالوگ به عنوان ابزار فروش و بازاریابی
- نکاتی که قبل از طراحی ملزومات باید در نظر گرفت؟
- 7 نکته ضروری در طراحی لوگو
- نمونه ست اداری برای ایده گرفتن-سری اول
- داستان لوگوی برند پپسی (Pepsi)
- نرم افزار طراحی بنر و بیلبورد
- داستان لوگوی ماک
- آیا لوگو فعلی شما استاندارد می باشد!؟
- 10 نکته کلیدی در طراحی کاتالوگ
- داستان لوگوی اینستاگرام
- داستان لوگوی مک دونالد McDonald
- داستان لوگوی ورساچه
- نرم افزار طراحی بروشور و کاتالوگ
- 25 روش برای طراحی یک پوستر زیبا
- داستان لوگوی آدیداس
- ویژگی های یک لوگوی حرفه ای
- داستان لوگوی اپل
- معرفی انواع لوگو
- نرم افزار طراحی ست اداری
- ست اداری چیست و شامل چیست؟
- نمونه بروشور خلاقانه برای ایده گرفتن-سری دوم
- داستان لوگوی نایک
- داستان لوگوی سیستم عامل مک او اس
- داستان لوگوی ریباک Reebok
- نرم افزار طراحی لوگو
- سیزده نکته تاثیرگذار در فروش توسط کاتالوگ محصولات
- داستان لوگوی بنز
- داستان لوگوی المپیک
- 6 قانون اساسی طراحی بستهبندی كه روی قفسه میدرخشد
- داستان لوگوی پوما
- داستان لوگوی مایکروسافت
- بسته بندی مواد غذایی
- داستان لوگوی کلوین کلاین
- ابعاد، اندازه و سایزهای استاندارد تراکت تبلیغاتی
- 2022 داستان لوگوی جام جهانی قطر
- راهنمای اصول و نکات انتخاب اسم برند
- نمونه کاتالوگ خلاقانه برای ایده گرفتن
- چگونه از تضاد در طراحی گرافیک استفاده کنیم؟
- روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
- داستان لوگوی استارباکس
- نه (9) نکته اصولی در طراحی بیلبورد
- ابعاد و سایزهای استاندارد پوستر
- 10 نکته کارآمد برای طراحی یک پوستر عالی
- 10 اصل مهم در طراحی تراکت
- داستان لوگوی بوندسلیگا
- داستان لوگوی لاگوست
- داستان لوگوی بی تی اس BTS
- چطور با هوش مصنوعی لوگو بسازیم؟
- داستان لوگوی گوگل
- سایز یا ابعاد بروشور
- بسته بندی پوشاک
- آشنایی با بروشورهای استاندارد
- 8 اصل اساسی در طراحی بستهبندی که تأثیر مستقیم بر فروش کالا دارد
- داستان لوگوی نوتلا (Nutella)
- آیا شما میخواهید طراح بستهبندی شويد؟
- نمونه ست اداری The Argonaut Hotel برای ایده گرفتن
- داستان لوگوی استقلال
- سایز یا ابعاد ست اداری
- شش نکته برای طراحی بروشور سه لت
- اصول طراحی لوگو
- اهمیت ست اداری در تجارت
- داستان لوگوی KFC
- لوگوتایپ چیست؟
- نرم افزار طراحی تراکت و پوستر
- داستان لوگو جگوار (Jaguar)
- داستان لوگوی رد بول