اهمیت کاتالوگ به عنوان ابزار فروش و بازاریابی
کاتالوگها در یک کسبوکار بهعنوان یک سرمایهگذاری عمده بهحساب میآیند ازاینرو نباید در مورد آنها نباید دچار هیچگونه خطایی شوید. همگی میدانیم کاتالوگی که دارای طراحی خوب و خصوصیات پویا و از قبل اثباتشده باشد، به میزان زیادی تصمیم خرید مشتریان تحت تأثیر قرار میدهد.
در عصر دیجیتالی امروز، بهطور مکرر در مورد کاتالوگها و استفاده از آنها نظرات از قبل تعیینشده زیادی وجود دارد. اینکه محدوده کارکرد کاتالوگها کجاست؟ آیا وبسایتها و شبکههای اجتماعی جای کاتالوگها را گرفتهاند؟ و چطور کاتالوگها میتوانند سبب سودآوری در کسبوکار شوند؟
اگرچه امروزه مشاهده میشود که افراد اطلاعات موردنیاز خود را از طریق وبسایتها و شبکههای اجتماعی بهطور آنلاین و راحت به دست میآورد اما مطالعات اخیر حاکی از آن است که تنها این کار جوابگوی نیاز کاربران نیست و هنوز هم نیاز به یک کاتالوگ جامع احساس میشود. در سال ۲۰۱۳ تحقیقاتی روی بیش از ۱۰۰ شغل در کل بریتانیا انجام شد که درنتیجه مشخص شد باوجود همه اطلاعات آنلاین در مورد شغلها در فضای اینترنت، هنوز هم سؤالات زیادی پیرامون فروش، بازاریابی و عملکرد کلی اقتصادی آن شغلها وجود دارد که وجود کاتالوگ را اقتضا میکند.
علاوه به راین، وجود کاتالوگ برای شغلهای جدید و معروف بیشتر نیاز است. روزبهروز هم کاتالوگهای چاپی و دیجیتالی دارای تطابق بیشتری میشوند. آنچه آمار نشان میدهد، اهمیت وجود کاتالوگها رو به افزایش است، همانطور که ۳۸ درصد از سازمانها عنوان کردهاند که در سال جاری نیاز بیشتری به کاتالوگ خواهند داشت و ۱۷ درصد از آنها نیز گفتهاند که وجود کاتالوگ برای کار آنها امری حیاتی است.
جایگاه کاتالوگها در بخش فروش و بازاریابی
در شرایط اقتصادی امروز، برای اختصاص دادن بودجه درزمینه ی فروش و بازاریابی فشاری زیادی باید متحمل شد ب اساس گزارشها، از هر پنج نفر یک نفر عنوان کرده است که تحقق کردن اهداف فروش سخت شده است و همین تعداد نیز عنوان کردهاند که: ما نگرانیم فروش و بازاریابی آنگونه که باید، انجام نشود؛ و در اینجاست که کاتالوگها اهمیت پیدا میکنند.
بر اساس یک گزارش اقتصادی در سال ۲۰۱۳، کاتالوگها بخش مهمی از یک استراتژی چند کانالِ را در بازارهای یک سازمان ایفا میکنند، آنها این توانایی و قدرت رادارند که فروش را تا ۲۹ درصد افزایش دهند. بسیاری از شرکتهایی که تجارت الکترونیک دارند بیان کردهاند که کاتالوگها اولویت نخست آنها خواهند بود.
همچنین باید گفت، کاتالوگها ابزار قدرتمند و سازمانبندی شده برای فرار از ترافیک وبسایتها و فروشهای اینترنتی هستند. اکنون سازمانها دریافتهاند که ۵۹ درصد از فروشهای آنها از طریق کاتالوگها انجام میشود و حتی افزایش ۲۹ درصدی درفروشهای اینترنتی آنها با استفاده از کاتالوگها انجامشده است.
کاملاً مشخص است، شرکتهایی که در کار خود کاتالوگها را گنجاندهاند برای تحقق اهداف فروش خودنگرانی کمتری دارند. همچنین دیگر کانالهای فروش، اگر با کاتالوگها شاپورت شوند عملکرد بهتری دارند همانگونه که ۸۰ درصد از شرکتها انتظار دارند باوجود کاتالوگ در سال جاری فروش آنها ارتقا یابد. علاوه بر این، کاربران نیز دیگر نیازی نیست در مورد افزایش قیمت نگران باشند چون در بازار رقابتی امروز انواع ابزارفروش وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان به شرکت و برند موردنظر نفوذ کرد.
کاتالوگها طوری طراحی میشوند که بتوانند بهطور مستقیم با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند و زیربنای برند و اعتبار شرکت را پایه بسازند. ۳۹ درصد از شرکتها دریافتهاند که کاتالوگها ابزار مناسبی جهت نمایش برندشان هستند.
و اما اگر هنوز برای داشتن کاتالوگ در کسبوکار خود قانع نشده آید، باید بگویم که ۲۷ درصد از صاحبیم مشاغل عنوان کردهاند که یک کاتالوگ هسته مرکزی کار آنهاست. در طی ۵ سال اخیر، ۷۰ درصد از صاحبیم مشاغل در استراتژی خود، کاتالوگها را هسته مرکزی توزیع فروش خود قرار دادهاند. همچنین ۵۴ درصد از شرکتهای ذکرشده، به مدت ۱۰ سال متمادی است که کاتالوگها را در کسبوکار خوددارند و به این زودی قصد خلاص شدن از آنها را ندارند.
منبع: strategicfactoryblog.com
ترجمه: البرزمدیا
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت، پیگرد قانونی دارد!
کلید واژه ها
اهمیت کاتالوگ، اهمیت طراحی کاتالوگ، اهمیت کاتالوگ به عنوان ابزار فروش و بازاریابی، طراحی استاندارد، طراحی خلاقانه، افزایش فروش، برند سازی
سایر خدمات:
- مدیریت پیج اینستاگرام کرج
- طراحی کاتالوگ فروش فوری
- مدیریت پیج اینستاگرام تهران
- طراحی و چاپ جعبه
- طراحی و چاپ جعبه پیتزا
- طراحی بنر نمایشگاهی
- طراحی کاتالوگ دیجیتال
- طراحی کاتالوگ پوشاک و لباس
- طراحی لیبل و برچسب مواد غذایی
- مدیریت پیج اینستاگرام تبریز
- طراحی لوگو
- مدیریت پیج اینستاگرام مشهد
- مدیریت پیج اینستاگرام کرمانشاه
- چاپ حرفه ای کارت ویزیت
- طراحی پوستر پزشکی
- طراحی و چاپ پوستر
- خرید فالور اینستاگرام
- طراحی چاپ کاتالوگ محصولات
- طراحی و چاپ تراکت
- مدیریت پیج اینستاگرام اصفهان
- ثبت برند و لوگو در قشم
- ثبت برند و لوگو در اصفهان
- طراحی حرفه ای کارت ویزیت
- طراحی کاتالوگ هنری
- طراحی کاتالوگ جواهرات
- ثبت برند و لوگو در شیراز
- ساخت تیزر تبلیغاتی تبریک سال نو
- طراحی پوستر کشاورزی
- طراحی و چاپ مهر شرکت
- طراحی و چاپ پوستر کاغذ دیواری
- طراحی و چاپ بیلبورد
- طراحی لایت باکس نمایشگاهی
- طراحی و چاپ بسته بندی
- طراحی شخصیت کارتونی، انیمه
- چاپ کاتالوگ
- طراحی مسکات
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت
- بازگردانی پیچ اینستاگرام
- طراحی تراکت سالن زیبایی
- ثبت برند و لوگو در کرج
- طراحی کاتالوگ پارچه
- طراحی سایت برای سالن زیبایی
- طراحی کاتالوگ حرفه ای
- طراحی و چاپ جعبه چای
- طراحی جعبه کفش
- کارت ویزیت شیشه ای
- طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی
- مدیریت پیج اینستاگرام شیراز
- طراحی ست اداری حرفه ای
- طراحی پوستر معماری
- طراحی کاراکتر
- طراحی کاتالوگ دکوراسیون داخلی
- مدیریت پیج اینستاگرام رشت
- طراحی و چاپ کارت ویزیت سالن زیبایی
- سفارش تولید محتوا با قیمت مناسب
- چاپ لیبل و برچسب مواد غذایی
- ساخت تیزر تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام
- چاپ بروشور تبلیغاتی
- ثبت برند و لوگو در تهران
- طراحی لوگو سالن زیبایی
- طراحی سایت
- ثبت برند و لوگو در کیش
- طراحی جعبه شیرینی
- مدیریت پیج اینستاگرام همدان
- طراحی بروشور حرفه ای
- ساخت تیزر تبلیغاتی
- طراحی سربرگ الکترونیکی
- مدیریت پیچ اینستاگرام
- طراحی استند نمایشگاهی
- ثبت برند و لوگو در مشهد
- چاپ ست اداری اختصاصی
- مدیریت پیج اینستاگرام قم
- طراحی جعبه دستمال کاغذی
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در قشم
- طراحی کاتالوگ رستوران
- طراحی و چاپ پاکت اداری
- طراحی پوستر صنعتی
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در کیش
- طراحی کاتالوگ مبل و مبلمان
- مدیریت پیج اینستاگرام بندرعباس
- ساخت مجله الکترونیکی
- مدیریت پیج اینستاگرام اهواز
صفحات مرتبط:
- نکاتی که قبل از طراحی ملزومات باید در نظر گرفت؟
- داستان لوگوی بنز
- نرم افزار طراحی بنر و بیلبورد
- نرم افزار طراحی ست اداری
- شش نکته برای طراحی بروشور سه لت
- چگونه از تضاد در طراحی گرافیک استفاده کنیم؟
- ست اداری چیست و شامل چیست؟
- نمونه بروشور خلاقانه برای ایده گرفتن-سری دوم
- داستان لوگوی بی تی اس BTS
- داستان لوگوی نوتلا (Nutella)
- اهمیت ست اداری در تجارت
- 25 روش برای طراحی یک پوستر زیبا
- سایز یا ابعاد ست اداری
- داستان لوگوی مایکروسافت
- داستان لوگوی اپل
- داستان لوگوی المپیک
- داستان لوگوی پوما
- داستان لوگوی لاگوست
- آشنایی با بروشورهای استاندارد
- داستان لوگوی ورساچه
- داستان لوگوی گوگل
- سایز یا ابعاد کاتالوگ
- سیزده نکته تاثیرگذار در فروش توسط کاتالوگ محصولات
- داستان لوگوی رد بول
- داستان لوگوی ریباک Reebok
- آیا شما میخواهید طراح بستهبندی شويد؟
- نمونه ست اداری برای ایده گرفتن-سری اول
- داستان لوگوی برند پپسی (Pepsi)
- داستان لوگوی مک دونالد McDonald
- ابعاد و سایزهای استاندارد پوستر
- داستان لوگوی ماک
- ابعاد، اندازه و سایزهای استاندارد تراکت تبلیغاتی
- داستان لوگو جگوار (Jaguar)
- 7 نکته ضروری در طراحی لوگو
- نرم افزار طراحی تراکت و پوستر
- نه (9) نکته اصولی در طراحی بیلبورد
- اصول طراحی لوگو
- روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
- بسته بندی پوشاک
- داستان لوگوی آدیداس
- 10 نکته کلیدی در طراحی کاتالوگ
- داستان لوگوی اینستاگرام
- 2022 داستان لوگوی جام جهانی قطر
- معرفی انواع لوگو
- نمونه کاتالوگ خلاقانه برای ایده گرفتن
- داستان لوگوی بوندسلیگا
- لوگوتایپ چیست؟
- داستان لوگوی استقلال
- 6 قانون اساسی طراحی بستهبندی كه روی قفسه میدرخشد
- ویژگی های یک لوگوی حرفه ای
- داستان لوگوی سیستم عامل مک او اس
- داستان لوگوی استارباکس
- داستان لوگوی کلوین کلاین
- اهمیت کاتالوگ به عنوان ابزار فروش و بازاریابی
- بسته بندی مواد غذایی
- داستان لوگوی نایک
- 10 اصل مهم در طراحی تراکت
- اصول طراحی رابط کاربری ui ux
- سایز یا ابعاد بروشور
- نرم افزار طراحی لوگو
- نرم افزار طراحی بروشور و کاتالوگ
- نمونه ست اداری The Argonaut Hotel برای ایده گرفتن
- چطور با هوش مصنوعی لوگو بسازیم؟
- آیا لوگو فعلی شما استاندارد می باشد!؟
- راهنمای اصول و نکات انتخاب اسم برند
- داستان لوگوی KFC
- 10 نکته کارآمد برای طراحی یک پوستر عالی
- 8 اصل اساسی در طراحی بستهبندی که تأثیر مستقیم بر فروش کالا دارد