روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
روانشناسی رنگ در طراحی لوگو – در حالی که عناصر گرافیکی مختلفی برای طراحی لوگو مورد نیاز است، رنگ تاکنون یکی از اصلیترین موارد برای انتقال معنای لوگوی شما است. رنگ آنقدر قدرتمند است که میتواند بر تفکر، واکنش و تحریک هورمونهای بدن تأثیر بگذارد. این مجموعه دارای معانی مختلفی است که در جهان طبیعی نمایان میشود، همچنین در فرهنگهای متنوع در سراسر جهان، یک فرد از معانی رنگها میتوانید مقالههای زیادی بنویسید، رنگ در روانشناسی انسان تأثیرات ژرف و عمیقتری دارد؛
بنابراین، طراحان میتوانند از تنوع و ترکیب آن در طرحهای خود بهرهمند شوند؛ و بنابراین، در اینجا معانی اساسی رنگ برای درک و تقویت مهارت فردی بهعنوان طراح لوگو آورده شده است: طراحی طیف رنگی لوگو و راهنمای احساسات
اگر به برندهای محبوب و مطرح جهان نگاهی بیندازید متوجه میشوید که آنها چگونه از رنگها در طراحیهای آرم خود استفاده میکنند. به چوبهای سنگین روی رنگ آبی و قرمز توجه کنید؟ در ادامه میتوانید مطالب سودمندی بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه با درک روانشناسی و معنای رنگها، یکرنگ مناسب برای طراحی لوگو یا مارک خود انتخاب کنید.
نقش روانشناسی رنگها در طراحی لوگو / آرم
روانشناسی رنگ قرمز:
رنک قرمز از بیپرواترین و گرمترین رنگ از همه طرحهای رنگی مشهور و محبوبترین در میان برونگراها و مخصوصاً مردان است و به همان اندازه آتش و خون گرم است. سرخی و فریاد از سر شور و اشتیاق، انرژی، عشق، میل و عزم راسخ را القا میکند. به همین دلیل است که بسیاری از کشورها این رنگ را در پرچمهای خود گنجاندهاند. بهعنوان یک تأثیر در بدن انسان، قرمز باعث افزایش متابولیسم انسان، افزایش فشارخون، افزایش اشتها و افزایش تنفس میشود. اگر بخواهید توجه مردم را جلب کنید، مطمئناً از رنگ قرمز استفاده کنید، به همین دلیل است که دکمههای اکنون این را بخرید «یا» اینجا را کلیک کنید همگی قرمزرنگاند و در تمام اینترنت دکمههای قرمزرنگ به چشم میخورد.
معنای رنگ زرد در طراحی لوگو
روانشناسی رنگی رنگ آبی:
رنگ اقیانوس و آسمان. رنگی آرامشبخش که قلب شما را با آرامش، آزادی، شهود، تخیل نوازش میدهد. همچنین به ما الهام میدهد تا وفادار، صادق، با اعتمادبهنفس و باهوش باشیم – به همین دلیل رنگ کاملاً شرکتی است. آبی قطعاً آرامش را در بدن ایجاد میکند زیرا کندی متابولیسم انسان را کاهش میدهد. بااینحال، هنوز هم میتواند پویا باشد. بهعنوانمثال، آبی روشن میتواند تأثیر چشمگیری در طراحی آرم شما بگذارد، در حالی که آبی تیره شما را به سمت مالیخولی، خود محوری یا منفی گرایی میکشاند.
روانشناسی رنگ سبز در طراحی لوگو:
بهطورکلی برای شروع یک زندگی سرشار از نشاط و شادابی و فضای زندگی سبز بهترین گزینه است. رنگ سبز همچنین دوست دار خانواده، رنگ موردعلاقه طبیعت است – اگرچه طبیعت رنگ موردعلاقه خود را دارد. همراه با فصل بهار، نمادی از زندگی، آغازهای جدید، ایمنی، باروری و محیط زیست است. سبز همچنین نمادی از وضعیت پول، بانکداری، جاهطلبی و ثروت است. اغلب اوقات، رنگ سبز نشانگر عدم تجربه و رشد مداوم است. هرچند، چه از نظر جسمی و چه از نظر عاطفی، غیرقابل انکار به نظر میرسد برای ما اثرات درمانی دارد و شناختهشده است که دارای اثر تسکین دهنده بینایی انسان است. از آنجا که تسلط بر دنیای طبیعی، سبز فضای زیادی را در طیف چشم انسان میگیرد؛ بنابراین، این یک پس زمینه ایده آل برای هر نوع طراحی است زیرا در هر مکانی قابل مشاهده است.
روانشناسی رنگی سیاه و سفید:
رنگ سیاه به یک طرح طراحی خلاقیت و رمز و راز را میافزاید، آن را به سایهای بروی دیوار و استفاده از یک فضای مفرط مانند فضای بسیار غمانگیز بهعنوان سایهها، عدم وجود رنگها تبدیل میکنند؛ اما به شما احساس پوچی نمیدهد، بلکه سیاهی قدرت، اقتدار، پختگی و ظرافت را نشان میدهد – حتی مرگ، شر و پرخاشگری. این یکرنگ شرکتی است: یک شهرت معتبر که هست. این رنگ اعتمادبهنفس را افزایش میدهد و بسیاری از امکانات و همچنین القاء احساسات مرتبط با پوچی را از بین میبرد؛ بنابراین، اگر میخواهید به طراحی لوگوی خود هوای رمز و راز و قدرت بدهید، پس میتوانید روی رنگ مشکی حساب کنید، فقط در طراحی لوگو خود مطمئن باشید یا ممکن است بهعنوان یک چیز منفی پیش بیاید.
معنای رنگ قهوهای در طراحی لوگو:
قهوهای رنگ و لعاب اضافه کردن اعتماد است، رنگ قهوهای روشن میتواند حس اعتماد، قابلیت اطمینان و وحدت را به طراحی شما بیفزاید. این رنگ میتواند یک طرح را متعادل کند و همچنین باعث آرامش شما شود. همچنین دارای تنهای خاکی است که به طبیعت باز میگردد.
ترکیبی از زرد و قرمز – و همچنین برای ما بهعنوان میوه شیرین و ترش به همین نام آشنا است. اگرچه، انتظار میرود در این رنگ ترکیبی از معانی قرمز و زرد باشد، اما بهعنوان سمبل خلاقیت و نشاط ظاهر میشود و اغلب با پاییز و برداشت همراه است. این انرژی عاطفی دلسوزی، گرمی و اشتیاق، خوشبختی و درک را تشویق میکند. همچنین اگر زندگی شما را با ناامیدی و دلهرهها بمباران کند، این رنگ برای شماست. مطالعات نشان دادهاند که پرتقال دلیل گرسنگی را تحریک میکند که چرا رستورانها از این رنگ حمایت میکنند – احساس فعالیت را افزایش میدهد، فعالیت ذهنی را افزایش میدهد، اکسیژن مغزی را تقویت میکند و غیره؛ بنابراین، در طراحیهای آرم بسیار قابل مشاهده است – مانند اینکه قرمز چگونه یک ظاهر چشمگیر را در اینجا فریاد میزند.
خلاصه:
در نظر داشته باشید که معنی یکرنگ در کشورها و فرهنگهای مختلف متفاوت است. معنای که شما ممکن است در مورد قرمز بدانید کاملاً یک برداشت متفاوت در نقاط مختلف جهان است. همچنین سایهها، رنگهای مختلف و رنگهای مختلف معنی آن را تغییر میدهد؛ بنابراین بهتر است در طراحی آرم خود برای مشتری خود دقت کنید که از کدام رنگی استفاده کنید.
کلید واژه ها
روانشناسی رنگ در طراحی لوگو، روانشناسی رنگ در طراحی آرم، روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو، معانی رنگ ها، بررسی نقش رنگ ها در طراحی لوگو، اهمیت رنگ در لوگو، رنگ آمیزی لوگو، سفید، سیاه، مشکی، طلایی، قرمز، آبی، نارنجی، سبز، صورتی، طوسی، خاکستری، زرد، بنفش، قهوه ای، نقره ای، سورمه ای
سایر خدمات:
- طراحی ست اداری حرفه ای
- ثبت برند و لوگو در تهران
- طراحی بنر نمایشگاهی
- طراحی و چاپ کارت ویزیت سالن زیبایی
- کارت ویزیت شیشه ای
- سفارش تولید محتوا با قیمت مناسب
- طراحی جعبه دستمال کاغذی
- مدیریت پیج اینستاگرام قم
- طراحی و چاپ جعبه
- طراحی و چاپ تراکت
- طراحی جعبه کفش
- طراحی و چاپ بسته بندی
- طراحی شخصیت کارتونی، انیمه
- مدیریت پیج اینستاگرام مشهد
- مدیریت پیج اینستاگرام تبریز
- ثبت برند و لوگو در شیراز
- طراحی و چاپ مهر شرکت
- طراحی کاتالوگ پوشاک و لباس
- ساخت تیزر تبلیغاتی تبریک سال نو
- طراحی و چاپ جعبه چای
- طراحی کاتالوگ پارچه
- مدیریت پیج اینستاگرام اهواز
- چاپ لیبل و برچسب مواد غذایی
- طراحی و چاپ جعبه پیتزا
- خرید فالور اینستاگرام
- طراحی استند نمایشگاهی
- طراحی کاتالوگ فروش فوری
- چاپ ست اداری اختصاصی
- ثبت برند و لوگو در اصفهان
- طراحی جعبه شیرینی
- ثبت برند و لوگو در کیش
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در قشم
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت
- طراحی پوستر پزشکی
- طراحی پوستر کشاورزی
- طراحی سربرگ الکترونیکی
- مدیریت پیج اینستاگرام شیراز
- طراحی و چاپ سربرگ شرکت در کیش
- طراحی پوستر معماری
- ثبت برند و لوگو در مشهد
- مدیریت پیج اینستاگرام تهران
- طراحی کاتالوگ دیجیتال
- بازگردانی پیچ اینستاگرام
- طراحی چاپ کاتالوگ محصولات
- طراحی و چاپ پوستر
- طراحی کاتالوگ دکوراسیون داخلی
- طراحی لوگو سالن زیبایی
- طراحی کاتالوگ رستوران
- طراحی کاتالوگ هنری
- چاپ بروشور تبلیغاتی
- مدیریت پیج اینستاگرام کرج
- طراحی سایت
- طراحی کاتالوگ حرفه ای
- طراحی حرفه ای کارت ویزیت
- طراحی تراکت سالن زیبایی
- ثبت برند و لوگو در قشم
- مدیریت پیج اینستاگرام بندرعباس
- طراحی کاتالوگ جواهرات
- طراحی سایت برای سالن زیبایی
- ثبت برند و لوگو در کرج
- مدیریت پیج اینستاگرام اصفهان
- طراحی کاراکتر
- طراحی پوستر صنعتی
- ساخت تیزر تبلیغاتی
- طراحی لایت باکس نمایشگاهی
- طراحی و چاپ پاکت اداری
- چاپ حرفه ای کارت ویزیت
- مدیریت پیج اینستاگرام همدان
- مدیریت پیج اینستاگرام رشت
- چاپ کاتالوگ
- طراحی مسکات
- مدیریت پیج اینستاگرام کرمانشاه
- طراحی کاتالوگ مبل و مبلمان
- ساخت تیزر تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام
- طراحی بروشور حرفه ای
- طراحی لیبل و برچسب مواد غذایی
- طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی
- طراحی و چاپ پوستر کاغذ دیواری
- مدیریت پیچ اینستاگرام
- طراحی لوگو
- ساخت مجله الکترونیکی
- طراحی و چاپ بیلبورد
صفحات مرتبط:
- داستان لوگوی ماک
- داستان لوگوی سیستم عامل مک او اس
- داستان لوگوی رد بول
- نمونه بروشور خلاقانه برای ایده گرفتن-سری دوم
- داستان لوگوی بنز
- داستان لوگوی برند پپسی (Pepsi)
- داستان لوگوی مک دونالد McDonald
- راهنمای اصول و نکات انتخاب اسم برند
- نکاتی که قبل از طراحی ملزومات باید در نظر گرفت؟
- اهمیت ست اداری در تجارت
- ویژگی های یک لوگوی حرفه ای
- داستان لوگوی اینستاگرام
- داستان لوگوی آدیداس
- داستان لوگو جگوار (Jaguar)
- داستان لوگوی استارباکس
- داستان لوگوی کلوین کلاین
- داستان لوگوی استقلال
- داستان لوگوی گوگل
- اصول طراحی رابط کاربری ui ux
- نمونه کاتالوگ خلاقانه برای ایده گرفتن
- داستان لوگوی بی تی اس BTS
- آیا شما میخواهید طراح بستهبندی شويد؟
- 8 اصل اساسی در طراحی بستهبندی که تأثیر مستقیم بر فروش کالا دارد
- سایز یا ابعاد بروشور
- ابعاد، اندازه و سایزهای استاندارد تراکت تبلیغاتی
- داستان لوگوی بوندسلیگا
- نرم افزار طراحی ست اداری
- داستان لوگوی ریباک Reebok
- 25 روش برای طراحی یک پوستر زیبا
- نمونه ست اداری برای ایده گرفتن-سری اول
- لوگوتایپ چیست؟
- چطور با هوش مصنوعی لوگو بسازیم؟
- داستان لوگوی نایک
- روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
- داستان لوگوی نوتلا (Nutella)
- 10 نکته کارآمد برای طراحی یک پوستر عالی
- ست اداری چیست و شامل چیست؟
- نرم افزار طراحی تراکت و پوستر
- 7 نکته ضروری در طراحی لوگو
- بسته بندی پوشاک
- داستان لوگوی مایکروسافت
- آیا لوگو فعلی شما استاندارد می باشد!؟
- معرفی انواع لوگو
- داستان لوگوی لاگوست
- نه (9) نکته اصولی در طراحی بیلبورد
- داستان لوگوی المپیک
- ابعاد و سایزهای استاندارد پوستر
- 6 قانون اساسی طراحی بستهبندی كه روی قفسه میدرخشد
- 10 اصل مهم در طراحی تراکت
- داستان لوگوی KFC
- نرم افزار طراحی بنر و بیلبورد
- نرم افزار طراحی لوگو
- 2022 داستان لوگوی جام جهانی قطر
- سایز یا ابعاد ست اداری
- نمونه ست اداری The Argonaut Hotel برای ایده گرفتن
- داستان لوگوی اپل
- سایز یا ابعاد کاتالوگ
- بسته بندی مواد غذایی
- آشنایی با بروشورهای استاندارد
- 10 نکته کلیدی در طراحی کاتالوگ
- اصول طراحی لوگو
- داستان لوگوی ورساچه
- اهمیت کاتالوگ به عنوان ابزار فروش و بازاریابی
- داستان لوگوی پوما
- شش نکته برای طراحی بروشور سه لت
- نرم افزار طراحی بروشور و کاتالوگ
- چگونه از تضاد در طراحی گرافیک استفاده کنیم؟
- سیزده نکته تاثیرگذار در فروش توسط کاتالوگ محصولات